Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1730 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

MOTOR Rinner bensin från förgasaren????
2009-12-23 bmwjohan

När jag vred på bensinkranen på min yamaha 450 09a idag så rinner det bensin ur förgasaren. Det rinner ut bensin från slangen som sitter i botten på flotörhuset. Detta kom bara helt plötsligt. Har aldrig haft detta problem på någon hoj förut. Besinen rinner liksom bara rakt igenom. Det är inga problem att starta hojen men oavsett om hojen är igång eller avstängd så tokrinner det bensin från förgasaren. Jag är inte så bra på förgasare. Vad kan detta bero på?
När jag körde med hojen i söndags gick den skitbra hela tiden och det rann ingen bensin då. Efter det har jag bara tvättat den och kollat ventilspelet och bytt kylvätskan. Jag har inte rört förgasaren överhuvudtaget.

2009-12-23 galent

du behöver nog bara rengöra i flotörhuset, kan va flotören som har hängt sig, om du har rengjort och det fortfarande rinner kan du behöva justera nivån på armen som trycket upp nål ventilen, sedan så kommer det att rinna i slangen när du vickar crossen nog mycket. ska finnas i manualen hur du ska justera

2009-12-23 nicke_93

Knacka lite på förgasaren med typ skruvmejsel. de kan ha kommit lite skit i flotören. Detta medför att de rinner in bensin hela tiden vilket sedan gör att de rinner ut överflödig bensin ur spilloslangen.Om de inte skulle hjälpa att knacka på förgasaren så får du ta isär botten på förgasaren och göra rent.

2009-12-23 nicke_93

Galent hann före:D

2009-12-24 MrMustasch

34 år. aldrig haft en haft en förgasere som nom flödat över. du ska va glad..............

2009-12-24 punke

ta en gummi klubba och bunka lite försiktet på förgasaren den har fastnat alla ktm som jag har haft har förgasaren fastnat någon gång.

2009-12-24 Fritzon

hehe gummiklubba?

2009-12-24 Funrider

De ktm jag haft har jag aldrig haft de problemen, konstigt hur det kan vara va?=)

Ta bara en mejsel och knacka med!

2009-12-24 bmwjohan

Jag har knackat lite på förgasaren med mejsel och annat men det hjälpte inget. Tog isär förgasaren nu och blåste rent med tryckluft och så. Förgasaren var dock helt kliniskt ren inuti. Alla förgasare jag tagit isär tidigare har alltid varit lite skitiga men inte denna. Har inte hunnit prova om det blev bra ännu men jag återkommer med rapport. Familjen uppskattar ju inte om man är i garaget hela julafton :-)

2009-12-24 limpan-mx

hehe nej kan nog tänka mig att det inte är allt för populärt:P

2009-12-25 nicke_93

De behöver inte vara synligt med skit räcker att de bara ligger något litet sandkorn fel där vettu. Eller att den kärvar lite behöver ju inte alltid bero på smuts.
Hur kan du ha haft skit i flotörhuset?
De sitter ju både bensinfilter i tanken och luftfiltret ska ju vara kliniskt så skit ska inte förekomma överhuvudtaget i en förgasare.

2009-12-25 nicke_93

Eller aa inte så man kan se avlagringar av smuts iaf! All skit kan nog inte bensinfiltret sortera bort

2009-12-25 199

Din packning har nog gett upp till flottörhuset, packningen till koppen dvs.

När den är dålig flödar det raktigenom, hänt mig.
Bytt den och då var allt frid & fröjd

en gång så flödade min förgasare precis innan en tävling, fick togmecka i 180. visade sig att skruvarna hade vibrerats upp till flottörhuset (koppen) och läckte. Drog åt skruvarna och då fungerade den igen, drog även åt bottenpluggen för den satt också dåligt.

Byt packning , tror jag kan lösa ditt problem :)

199

2009-12-26 bmwjohan

Det måste ha varit skit i förgasaren för det enda jag gjorde var att blåsa rent den, fastän att den såg helt ren ut, och idag provkörde jag hojen och nu läckte det ingenting längre.

2009-12-27 199

Skönt! =)

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Gamla dubbade Trelleborgare i gott skick säljes. 

Fram: 3.00-21, 7 mm dubbutstick 
Bak: 110/90-19, 9 mm dubbutstick 

Använda men mycket åka kvar. 1.500 SEK 

Finns i Stockholm, söderort

Säljes: Trelleborg Winter Friction dubbade 19/21"
Län: Stockholms län
Pris: 1.500 kr