Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2242 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
PERS. UTRUSTNING Höjd stövlar
2021-10-17 gustavgeidby

Jag är ute efter så höga stövlar som möjligt. Av anledningen att försöka täcka mina knäskydd längst ner. Har ett par donjoy defiance och spänner längst ner på skyddet skaver hål i byxorna vid stövelkanten efter 3-5 timmars körning.

Har idag alpinestars tech 5 och spännet hamnar då precis på kanten.

Någon som har tips på stövel eller kanske något annat?

2021-10-20 Mr P

Jag har Alpinestars tech 7 stövlar men jag tror inte att det är så stor skillnad mot tech 5.

Mina knäskydd är Alpinestars Fluid pro och det blir inget sönderskavt förutom dekalerna på hojen och det är ju helt normalt.

Skaver dina knäskydd hål i byxorna så är det rejält fel på designen eller så har du kass kvalitet på crossbyxorna, vilket inte är rimligt om du använder dom kända fabrikaten.

2021-10-21 gustavgeidby

Designen är vad den är då knäskydden är formgjutna för mig. Bara ren otur att spännet hamnar precis så det skaver på stövelkanten.. Jag har provat alpinestars, shift, FXR. Alpinestars har funkat bäst då.

2021-11-18 G-Enis

Jag testade nyligen ett par donjoy med mina Gaerne SG12 stövlar. Stövlarna gick över knäskydden med marginal. Men jag testade de lite längre donjoy skydden. Det finns en kortare variant också och det kanske är den du har?

2021-12-01 freddyfred
Se videoklipp [1 st]!

Om du kollar pa denna videon sa ser SG12 en smula hogre ut.

2021-12-01 freddyfred

lank till video https://www.youtube.com/watch?v=LdhaV3-juk0

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: