Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2267 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Ljud avstängd Cross
2021-05-16 StugPT
Se videoklipp [1 st]!

Hej på er,

Jag har nyss börjat köra cross och försöker nu lära mig allt om dessa grejer från absolut noll kunskap.
Har lagt till ett videoklipp där ni kan se/höra vad jag syftar på. Kommer alltså ett ljud från (som jag tror) kylaren efter jag kört... Även idag, alltså dagen efter jag kört så låter det fortfarande i omgångar.

Tilläggas bör att kolven är nyligen bytt och kört knappt 1 timme. Även kylaren riktades i samband med detta då den var sned.
Är en KTM 350 Sx-f.

Varför låter det och vad är det?

2021-05-16 Mr P

Jag fick inte fram något ljud eller ett filmklipp. Vet inte om det är för att jag har dålig koll på datorer.

2021-05-16 StugPT

https://youtu.be/bc3KbrYVECk

2021-05-17 StugPT

Fick det inte heller att fungera. Så la till youtubelänken i inlägget ovan.

2021-05-17 Mr P

Jag kollade på youtubeklippet och det låter som ett under/övertrycktryck i kylaren.

Har du kollat vätskenivån så att kylarna verkligen är toppfyllda?

Har du kollat under hojen så att det inte läcker kylvätska någonstans?

Öppna kylarlocket och låt kylaren vara helt öppen i 1 dygn. Låter det likadant då?

Eller är vevhusventilationen tilltäppt, så att ljudet kommer där ifrån pga ett övertryck?

Är tanklocksslangen igentäppt?

Läcker övertryck ut via packboxarna i framgafflarna?

Jag utgår ifrån att det inte är en pyspunka i något däck, för då skulle det inte låta så annat än att innerslangen är vattenfylld....

Väldigt skumt ljud när du inte vet 100 % var ljudet kommer ifrån.

Ta reda på exakt var ljudet kommer ifrån så blir det enklare att hitta en lösning.

2021-05-17 StugPT

Stort tack för svar MR P.

Vätskenivån är ok.
Kan ha läckt lite från kylaren såg jag nu, men det är inte mycket. Längst ned där slangen slutar som går från där kylarlocket sitter var det lite blött. Kan det vara det?

Ska prova köra lite under lunchen imorgon om jag får tid så får jag prova öppna locket när den kallnat lite och även dubbelkolla vart ljudet kommer ifrån (låter inte längre).

Inget från framgafflarna -däck eller tanklock.

2021-06-07 Mingves

Det är inte undertryck i bränsletanken då. Kanske vikt slang för ventilation?

2021-06-10 StugPT

Jag såg efter en längre runda att det läckte mer kylarvätska. Visade sig vara en slängklämma som inte var tillräckligt åtdragen. Nu läcker det inget och ljudet har försvunnit. Tack för er hjälp!

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: