Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1424 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  477 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Kolvbyte husky fc-350-19
2021-02-28 exor52

Tjenare,

Tänkte byta kolv (oem kolv) på Bettan nästa helg, men hittar ingen info om kolv/olje rings placeringen och även hur ni har pressat ihop olje ringen då den är spiral formad så att säga. Min första tanke är att använda en kolvringspress så klart, men då jag har bytt kolvar på andra märken som har haft en annan konstruktion på oljeringarna och man kan trycka ihop dom själv när man sätter in den i cylindern så skulle det va tacksamt med tips hur ni andra har gjort.

2021-03-01 Fibula

"Spriral"-ringen ska inte överlappa sig själv utan låt den ha sin maximala diameter, om du förstår hur jag menar. Sen de tunna två monteras ovanför och nedanför spiralringen såklart. Och detta förstås i det nedre kolvringsspåret. I det övre spåret sätter du den "vanliga" ringen. Alla ev märkningar på ringar ska vara uppåt.

Kommer inte ihåg var jag läste mig till öppningarnas placering men googla så ska du se att oftast fördelar man de jämt över varvet med öppningarna så långt ifrån varandra som möjligt.

Sist satte jag kolven på staken först och tryckte in ringarna med naglarna bara, gick fint. Tycker du det verkar trassligt så kan du ju montera kolven i cylindern medan du har det på bänken och sedan lyfta det på plats och trycka in kolvbulten sist. Glöm inte att smörja med motorolja innan du börjar.

2021-03-03 exor52

Tjenare,

Den konstruktionen av oljeringar har jag monterat fler tal ggr, men oem kolven till ktm/husky har en annan konstruktion. Har hittat en lösning genom att använda en kolvrings press. Men tack för snabbt svar.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: