Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1615 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  475 st träffar enligt ditt urval
CHASSI skumgimmikuber i tanken
2021-01-18 Mr P

Någon som har testat det här?

https://www.24mx.se/crossdelar/motordelarfilter_c335/forgasareinsprutning_c337/bransletankskum-twenty_pid-TW-FOAM-48

Jag tror att det minskar skvalpet i tanken men hur stor skillnad gör det egentligen - märker man skillnaden om man inte är en elitåkare?

Nästa fråga: Ställer skumgummit till med strul typ igensatta filter/munstycken etc eller löses upp av bensinen över tid?

Jag tycker att Twenty är ungefär som Biltema - alltså ibland bra grejer men mest bara billigt skit som går sönder och gör en irriterad.

Det är därför jag frågar om det är värt att köpa kuberna.

2021-01-19 ething

Vad vill du uppnå? Jag tror inte ens eliten märker av fysikaliska skillnader av minskat skvalp om du inte satt dit en rally raid tank. Syftet med skum är primärt i roadracing för att minska spridningen av bensin vid en allvarlig krasch där tanken går sönder.

2021-01-19 Mr P

Det var just det jag ville veta om det märks någon skillnad på minskat skvalp eftersom när jag var i ungdomen så körde jag i några år trailerdragare och ibland körde jag då tanktrailrar med farligt gods.

Trots att tankarna hade skvalpskydd så gungade det ändå rejält i hela dragbilen när man körde - det syns inte utanpå, men det känns rejält i ratten även på rak väg och när man ska bromsa en tanktrailer.

Man fegade rejält ur i rondeller och kurvor för att undvika välta.

Därför undrade jag som sagt om det kanske gör endurokörningen stabilare genom minskat skvalp i bensintanken.
Då är det tydligen för liten mängd bränsle (bruttovikt)för att det ska märkas någon skillnad på hojen.

Ramen som delar av tanken fungerar ju som ett skvalpskydd.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: