Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2610 st besökare just nu..


1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]
 
 Föregående Nästa  484 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Husqvarna 350 FE Startar ej
2021-01-07 perrcka

Har ett konstig fel på min Husqvarna, när motorn går och man stänger av den eller kör motorstopp så måsta man vänta ca 40 sek och då knäpper det till i bränslepumpsrelät och då går den att starta, försöker man starta INNAN det knäpper till så tuggar den bara på startmotorn och vägrar starta.
Jag har köpt ett nytt bränslepumprelä, testat polarens startrelä, nytt batteri, ny voltregulator, bytt ALLA bränslefilter men det är ingen skillnad.
När hojen går så går den bra, kan möjligtvis hacka/"blöddra" väldigt lite nångång ibland om man kör på strax över tomgång. Det har den inte gjort förut.
Tacksam för svar!


2021-01-07 NordFe350

Årsmodell? Vet inte om du läst mitt inlägg, verkar vara i närheten av samma problem men på min var det voltregulatorn.
Har du kollat elhärvan? Varken Husqvarna eller ktm bör vara så stolta över sina härvor, verkar klara 50-70tim innan nötningar å slitage börjar spöka.
Har du kollat där härvan går ner under batteriet ner till luftburken och de 3 reläna som sitter där, där hade ja rejäla skador.
Startknappen fick jag tips om, har 2 funktioner, snurra starten och skicka jordsignal för att väcka upp tändningen.
Kontaktstycket från knappen, jordkabeln där vill gärna ärga, fanns tillåme på den 2020 som jag lånade knapp ifrån.


2021-01-07 NordFe350

Ska även tillägga att min var segstartad kall innan det ballade ur helt samt att den småhackade på tomgång vid varmkörning, nu startar den på 2-3 kolvslag trots minusgrader och sen går den jämnt och fint på tomgång


2021-01-07 perrcka

Det är 2016 jag har, finns inga synliga skador någonstans på kablaget. Plockade isär kontakten till startknappen idag, där hade det ärgat, tyvärr ser man inte om det har börjat ärga på kabeln, men risken finns ju.. Vart jordar startknappen nånstans på hojen, är det samma ställe där batteriet jordar? Min hoj är inte svårtstartad varken kall eller varm, men det är dom där ca 40sek efter man stängt av den som den inte verkar skjuta in nå bränsle. Stiftet är det gnista på.


2021-01-07 NordFe350

Vet inte hur det är på -16 men på min lyser mappknappen å motorlampan när tändningen är aktiv, om du bara duttar till på knappen under dessa 40 sek, primar pumpen då? Stänger jag av min så är ju hojen aktiv ett antal sekundrar innan den släcks ner, duttar jag på starten så primar pumpen och lamporna tänds upp, trycker jag å håller in starten direkt så tar det kanske ett kolvslag innan tändningen vaknar till liv och det funkade inte när det var trasigt, man blir knäpp på sånadär fel, provat polarens styrbox?


2021-01-07 perrcka

Jag har plockat bort displayen så jag vet inte om det är lampor som lyser, jag får sätta tillbaka den och se. Pumpen primar under dom här 40 sek men den trycker inte in nå bränsle i motorn.. Styrboxen det är den som sitter precis bakom tanken? Ja sånna här fel kan göra en lite små trött:)


2021-01-07 NordFe350

Japp sitter mellan tanken å batteriet, primar pumpen så har du nog tryck fram till spridaren, är härvan kollad, du har provbytt diverse saker så är det väl bara boxen eller ev pickupen kvar, känt på jordpunkten under tanken upp mot styrhuvudet där alla jordar sitter, skruva loss skrapa rent å dra åt ordentligt där oxå.


2021-01-07 perrcka

Vad är pickupen för något?


2021-01-08 NordFe350

Nu änte ja nå pröffs men den sitter väl inne bakom kåpan på tändsidan, signalerar väl till tändningen när motorn är i TDC, har bara läst när jag rotat igenom varenda amerikanskt enduroforum för att felsöka min, men är den pajj borde den ju krångla jämt.
Har du sprättat upp skydden till kabelstammarna en bit när du kollat, för mej var knappt höljena skadade men när jag sprättade från pumprelät en bit var det sopslut, sen huvudstammen som viker runt styrstammen upp mot fronkåpan är väääldigt utsatt för knäckningarna som blir när man svänger på styret, var ju ett par stycken som skrev i min tråd som hade liknande problem, synd inte som är med å spekulerar lite


2021-01-08 perrcka

Ok, ja visst då borde den gå dåligt hela tiden kan man tycka.. Ska sprätta upp lite höljen på dom mest utsatta ställena, hoppas jag hittar något!


2021-01-08 perrcka

Nu har jag sprättat höljet på dom mest kritiska ställena och allt ser bra ut, plocka även bort tändspolen och gjorde ren, var rätt mycket ärg på kontaktytorna så det var nödvändigt. Men fortfarande samma problem. Hojen startar och går hur fint som helst när den går! Börjar bli rätt säker på att det är något med cdiboxen, den skickar inte signal till spridaren av nån konstig anledning, det är en fördröjning på 40 sek när man stängt av den tills det klickar till i bränslerelät och den går att starta igen.


2021-01-08 NordFe350

Jävla grejjer, nä tacka vet ja om toppen flyger av, styret exploderar...då vet man vart felet är..:) ja är utan idéer, låna en cdi å testa iallafall


2021-01-08 Leman

Har du bytt reläna bakom höger nummerplåt?
Plocka isär hållaren till huvudsäkringen, den är demonterbar i småbitar, min så ut som fa´an.


2021-01-08 perrcka

UPPDATERING. Skriver ett avslutande inlägg i fall nån annan får samma problem. Nu har jag lånat en kompis cdi box och pluggat in. Hojen startar fint och stänger jag av den och startar på nytt så hoppar den igång så fint så. Inga mer knäppningar i bränslepumprelä eller dylikt. Så nu är det väl bara att öppna lädret och beställa ny cdi box!


2021-01-08 NordFe350

Skönt å höra att felet är hittat, synd de var den dyraste delen...


POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:



[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: