Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2319 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
MOTOR KTM/HVA 300 2takt kolvstorlek
2020-11-26 G-Enis
Se videoklipp [1 st]!

Jag tänkte passa på att köpa ny kolv nu under black friday. Original kolven går att köpa i två olika storlekar men jag är osäker på vilken jag ska välja. KTM originalkolvar heter size 1 och size 2. Size 1 är 71,925 och size 2 är 71,925 så det skiljer 0.01mm mellan dom.

Min hoj är från 2017 och har gått 130-140h och kolven är aldrig bytt. Jag är medelmåtta motionär och jag är ganska säker på att ägaren innan mig var ungefär samma.

Är det enda sättet för att veta att mäta cylindern eller kan man göra valet efter nån generell regel? Jag har letat info själv och vissa säger välj size 2 efter 100h. Jag hittade en youtube-video där "tokyo offroad" mätte och jämförde en ny cylinder med en som gått 295h och den som gått 295h låg fortfarande i toleransen för att kunna ha en size 1.

2020-11-26 Björnta

KTM har en märkning på cylindern med en 1:a eller 2:a. Sätt ALLTID i en kolv av samma storlek om det är original beläggningen. Har du en omlagd cylinder måste du mäta.

2020-11-27 G-Enis

Ok, tack för svar! Vet du var den märkningen sitter på min årsmodell? Kollade lite snabbt i morse innan jobbet men hitta inte på en gång.

2020-12-01 theboyishappy

.. det är fullkommligen skit samma vad cylen har för märkning. ny har alla cylar ett mått. sen slits beläggningen sakta men säker ner och ett nytt mått uppstår. kolla på denna film så får du svar på hur du bör mäta din cyle. nej man behöver inte köpa verktygen, dom kan kosta en del. det går att åka till en mekanisk verkstad eller en mc åf som har verkstad och få det uppmätt.

https://www.youtube.com/watch?v=hdTW_RBR3Aw&list=PL_GV5_EQis7tbyUgr3v_z_4GCDNiM1tgQ&index=86&ab_channel=JeffSlavens

är du osäker på hela tillvägagångssättet när man gör en "topp renovering" så har du här en film till med lite bra att tänka på!
https://www.youtube.com/watch?v=dYdpyNdDE9w&list=PL_GV5_EQis7tbyUgr3v_z_4GCDNiM1tgQ&index=47&ab_channel=JeffSlavens

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: