Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2094 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  489 st träffar enligt ditt urval
BANOR Medlem på ny klubb
2020-11-10 h3nry

Eftersom jag precis köpt en cross så vill jag börja köra på en gång.
Bor i sthlm och ska välja en klubb. Några tips?

Just nu vill jag bara bli medlem i någon för att kunna fixa licens och kunna köra på olika banor.

Gäller medlemskap och licens ett år framåt i tiden lr brukar det vara kalenderår man räknar?

2020-11-10 Moto-XXX

Har du koll på vilka banor och klubbar som finns?
Som medlem brukar man betala mindre avgift för att köra på klubbens bana så det är ju lämpligt att vara med i den klubb där man tror att man kommer köra mest.
I MX Stockholm gäller medlemsavgiften även för kommande år om man betalar efter 1/10, så har nog även andra klubbar.

2020-11-11 h3nry

Jag har koll på några.
Körde tidigare på ÅsätraMK i åkersberga. Men nu ligger täby MK närmst. Men deras hemsida var så sneak och dessutom hört att den kanske ska läggas ner. Dock är det billigast där vad jag hittat hittils.

MX stockholm verkar intressant. Är det en bra klubb?

2020-11-11 Moto-XXX

Jag tycker att MX Stockholm är en bra klubb men jag har inte något att jämföra med. Jag valde den klubben för att jag gillar den banan (sand) och för att det är ganska nära från mig.

2020-11-11 ething

Det beror ju mycket på vart du bor och vart dina vänner kör. Nu är det väldigt länge sedan stopckholm var "hemma" men då hade Botkyrka MK en bra anläggning och väldigt aktiva medlemmar. Ligger utanför Tullinge.

2020-11-12 h3nry

Jag bor på söder imen har hojen i Täby. Så Täby ml hade varit bäst men dom har ju stängt tills tjäle och sen är bara för kalenderår.

Har MX Stockholm öppet nu fast det inte blivit tjäle än?

Vilken bana har annars öppet?

2020-11-13 Moto-XXX

MX Stockholm har normalt öppet året om och stänger bara i de fall vädret verkligen ställer till det.
Jag tror att detsamma gäller för Arlanda som kanske blir mer praktiskt för dig.
Vilken klubb man är medlem i är inte så viktigt om man inte ska tävla. Jag tror också att man kan vara medlem i flera klubbar för att kunna köra till lägre kostnad men man kan bara ta ut licens för en.

2020-11-13 h3nry

Okek tack. Vad bra om dom har öppet. Väljer nog Mx Sthlm om det är så att jag även får medlemskap för nästa år om jag köper nu.
Kollade dock på deras sida och hittade inget om att det skulle vara öppet, men hoppas ju det!

Om jag betalar medlemskap/licens idag, kmr jag då kunna köra i helgen redan?

2020-11-13 Moto-XXX

Det är öppet, det finns en öppningslista på hemsidan:
https://idrottonline.se/MXStockholmMCK-Motorcykel/Uringebanan/oppningslistan2020

2020-11-16 ething

Du kan vara medlem i hur många klubbar du vill, men bara ta ut licens via en klubb. Många klubbar har i sina regler att har du licens så måste du hjälpa till i kiosken, på arbetsdagar etc. Hör av dig till klubbarna och fråga vad som gäller för dem.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Nu ska hojen säljas. 
Gångtid 105 timmar 
Olja och filter bytt med tät intervall 
Ventilspel nyligen kollat(byte då olja och filter.) 
Nyligen bytt olja+tätningar+bussningar i framgaffel.  
Nya Maxxis trailmaxx fram och bak. 
Rekluse 3.0 core exp. (Org medföljer) 
Kylfläkt 
Ring/smsa om ni undrar något.

Enduro MC Säljes 4-takt
KTM XC-F 350-14
Län: Värmlands län
Pris: 36.000 kr