Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2297 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  443 st träffar enligt ditt urval
MOTOR EXC 450 -09 hänger sig över tomgång
2020-06-11 jonback
Se videoklipp [1 st]!

Köpte nyligen en hoj som hänger sig strax över tomgång som känt fel. Trodde i min lilla värld att detta skulle vara relativt lättlöst men jag har provat det ena och det andra nu i två dagar utan större framgång. I filmklippet syns och hörs det tydligt vad som är problemet.

Det jag har gjort är följande:

-Grundlig rengöring av alla komponenter i ultraljudstvätt

-Tagit god tid på mig att montera ihop förgasaren samt kontrollerat munstycken och inställningar efter manual.

-Provat att shimsa vacuumplattan enligt följande Youtubeklipp. Detta gav en liten förbättring men absolut ingen lösning. https://www.youtube.com/watch?v=hp8CXD5WquE&fbclid=IwAR2HXbW3HePm3eHCud5rfs4wqI4Fy472k06ronwFdKMaPzLussAGNvZo2II

-Provat att skruva ut tomgångsbränsleskruven 2 varv istället för org 1,75.

-Provat att flytta nålclipset ett steg mot fetare blandning.

-Kontrollerat gasvajern.

Blir inte riktigt klok på detta. Bortsett från häng gas så tvekar hojen på gaspådrag från tomgång, rycker och smäller. Kommer man bara upp på lite varv så går den jättebra.

Vad jag har tänkt göra härnäst är att:

-Byta nål, nålsäte och högfartsmunstycke. Fick tips om att detta kan orsaka mitt problem.

-Byta packningen på vakuumplattan.

-Byta hjul på trotteln.

-Byta samtliga o-ringar och tätningar, även de i delningen mellan övre och mellersta förgasarkropp som man normalt aldrig byter.

-Byta bränsleskruv för tomgångsinställning.

Av den efterforskning jag gjort så verkar detta vara ett vanligt fenomen på Keihin FCR förgasarna dock med lite olika lösningar...
En annan fundering jag har är om kamkedjan ligger ett kugg fel kan orsaka detta?

2020-06-11 jonback

Osäker om tillhörande filmklipp blev med och fungerar som det skall.

Postar en länk här också: https://www.youtube.com/watch?v=1oQigsnvRUY

2020-06-11 Busaberg

Vänt vakumplattan uppochner?

2020-06-11 jonback

Glömde skriva det, har fått det som tips på annat håll också. Den sitter som den skall med "kantiga" sidan och hålet ned. Accpumpen fungerar också som den skall.

2020-06-12 Leman

Gå upp en storlek i lågfartsmunstycke.

2020-06-12 MasterKitte

Upp på lågfarten och kolla efter tjuvluft.

2020-06-14 jonback

Okej tack, ska beställa några större munstycken också då.

2020-06-14 Busaberg

Spreja startgas för att leta efter ställen där den ev drar tjyvluft innan du börjar byta tätningar på måfå,skulle gissa att det är större risk att du får problem efter den operationen än innan.Visst kan nål och nålmunstycke vara slitet om den gått enormt långt men det går den ju bara fetare av isåfall.Skulle det råka sitta något skit från Dynojet är det såklart ingen nackdel att sätta dit originaldelar...
Har du spel på gaswiren till att börja med?

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser: