Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

2360 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  463 st träffar enligt ditt urval
FJÄDRING Shimsa om wp bakdämp?
2020-02-09 exor52

Tjenare,

Har precis införskaffat mig ett catridgekit till min husky fc350-19. Kan säga att den är ljusår bättre än min Aer gaffel och va extremt nöjd med hur mjuk och följsam den var samt fästet var grymt.

Nu till frågan? Behöver man shimsa om bak dämpen för att matcha öhlinarn fram? Självklart så är hänget rätt. Tyckte att bakdämpen var mycket bra vid körning
,men man jagar ju alltid den perfekta settingen-). Har bytt fjädern bak då oem är 4.2 och har monterat 4.5 då jag väger 85kg med utrustning.

Tacksam för svar.

2020-02-13 Julleman

Hej
Jag har själv alltid kört med anpassad eller ombyggd fjädring, fam och bak, och generellt så måste gaffel och bakdämpare vara samstämda. Men för den saken så behöver den inte vara ombyggd för det, utan kan ju kännas bra även om det är orginal. Dvs kör du snabbt och stabilt så är fjädringen snabb och stabil, typ... Nästa steg är att t.ex prova med en annan eller ombyggd dämpare för att känna vad som känns rätt för dig och din körstil. Testa kan man ju alltid göra!

2020-02-15 King

Om du inte upplever ett specifikt problem, så är stötdämparna på husky och ktm från 2017 och framåt förbannat bra. 18-21, rent av väldigt bra. Speciellt om man som du kör en fjäder som schimsningen är byggd för. Går du upp på 48 eller nedåt bör du schimsa om.

Ska du ha bra saker, så hitta isf en begagnad Trax-dämpare. Jag kör med den och har haft både Kumlins WP OEM, helt standard WP 2017 OEM samt Trax 2018 och jämföra med. Trax är väldigt, väldigt mycket bättre.

2020-02-16 exor52

Har forskat lite själv och pratat lite med olika fjädringsfirmor som bekräftar va King säger ang bakdämpen och den är minst lika bra eller om inte bättre än flow dämpen som ja va inne på å köpa begat. Blir de byte av dämpen så blir de en trax.

Tack som fan för svaren.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Yamaha wr 250 E-regad 
helrenoverad motor med ny cylinder kolv drev lager mm 
finns el system på 200watt trimtopp rör dämpare mm mm 
fjädring byggd för 85kg . 
ca 100 tim 5tim sedan renovering.