Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1641 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  484 st träffar enligt ditt urval
TRANSPORT Lasta hoj
2019-06-12 Smx

Då min mekaniker och jag valt skilda vägar i livet ska jag nu lämna in min sprillans nya Husqvarna TX 125-19 :’( och sälja den.
Jag ska hyra ett släp idag, vilket släp för mig är lättast att lasta? Grindsläp? Och hur i hela friden lyfter man upp 90kg?

Tacksam för snabbt svar!

2019-06-12 Smx

(Jag är rookie och väldigt tunn tjej) men kan man köpa ramp/lägga plankor för att komma upp på släpet, eller kommer dem att glida iväg?

Och hur spänner ni fast? Jag tänker i ett grindsläp att jag pressar ner gafflarna och kör 2 spännband på varsida av styret som går neråt. Samt fotpinnarna. Skulle det funka?

2019-06-12 T-Borg

En planka eller liknande duger bra att köra upp en hoj på.
Kör hojen mot främre lämmen på släpet och spänn fast från styret, framåt och ner mot lastöglorna på släpet.
Ett band genom bakhjulet och ut mot sidorna kan va bra, men inte nödvändigt.
Kärra med gallergrindar kan vara att föredra om nått lossar och hojer skulle välta. Men det händer inte om man spännt bra och kör normalt.

2019-06-12 Mr P

Alternativt så sätter du framhjulet i hörnet mot fram/sidolämmen och spänner fast hojen när den står på diagonalen på släpet med bakhjulet mot motsatta sidolämmen. Då är risken att den välter obefintlig.

Gallergrind behövs inte - den gör bara att det blir trångt att komma åt med spännbanden.
Som ramp använder du baklämmen - ta loss den och lägg den på kanten och kör upp hojen.
Hur enkelt som helst.
När du ska få av hojen behöver du ingen ramp, bara att backa ut den över kanten.

2019-06-12 Moto-XXX

Så länge det finns lastöglor på insidan är inte gallergrindar ett problem utan snarare en extra säkerhet, framförallt om man inte är van att spänna fast en hoj.
Baklämmen är väldigt klen på vissa aluminiumsläp så de är inte alltid lämpliga att använda som ramp, bättre med en planka i de fallen.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

rekluse core 3.0 , gått 20 timmar , passar både cross å enduro

Säljes: rekluse Yamaha 450
Län: Östergötlands län
Pris: 5.000 kr