Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

451 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  484 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Var beställer jag den här delen?
2019-06-09 5635
Bild:289419 [1]

Tjena, den här skruvade jag ur förgasaren på min honda cr125r 01 eftersom delen var så sliten att jag inte längre kunde sjustera den. Är inte säker på vad den heter men antar väll att de är bränsle/luftnål?Men nu kan jag inte hitta en sån så om nån vet vart man kan beställa en sån får ni gärna tipsa. Tack!

2019-06-09 t_lo

blandskruven har ingen låsmutter. det där ser ut som tomgångsskruven. den har inget med bränsleblandningen att göra, den justerar trottelhöjden i avlastat läge.

2019-06-09 t_lo

är skruvspåret slitet så fila ett bättre.

2019-06-12 5635

tack för tipsen, men de är väll ändå den här tomgångsskruven jag ska skruva in om jag tycker den får för mycket bensin på tomgång?

2019-06-12 Busaberg

Nej då får du skruva ut luftskruven(eller byta till mindre lågfartmunstycke).

2019-06-12 Mr P

Nej, tomgångsskruven skruvar du in om du vill höja tomgången och det har ingenting med luft/bränsleblandning att göra.
Det är luftskruven som du ska skruva in om du vill minska bränslemängden på tomgång och upp till 1/8 trottelöppning.

2019-06-13 t_lo

mr p, blanda inte ihop det, luftskruven justerar luft. går den fett på tomgång så skruva ut för mer luft.
men som sagt det där är ingen sån skruv.

2019-06-13 Mr P

Du har ju helt rätt t_lo. Skruva ut, skulle jag ju skrivit. Det blev ju lite tokigt.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

rekluse core 3.0 , gått 20 timmar , passar både cross å enduro

Säljes: rekluse Yamaha 450
Län: Östergötlands län
Pris: 5.000 kr