Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

854 st besökare just nu..

id581 id507

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  484 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Behålla 2 takt eller gå över till 4 takt?
2019-06-03 Xtp

Halloj! Rider just en KTM 250 SX 2 takt, men fått ett bra erbjudande på KTM 250 4 takt utav slaget nyare modell.
Men läst runt lite på nätet och inser att ventilspelet skrämmer mig. Hur ofta måste det ses över, är det svårt att justera, vad händer om man råkar göra fel?

Planen är att åka provköra och kika på den ikväll, något speciellt jag borde tänka på?
Ganska ny inom ämnet där med såpass många frågor!

2019-06-04 Mr P

Att justera ventilerna är enklare än vad du tror och om du följer ägarhandboken steg för steg så är det omöjligt att göra fel.
Alla fabrikat har gjort så att det är enkelt att göra en sån justering.
Du hittar säkert någon på Youtube som visar hur du ska göra.
När du har gjort det en gång så kan du det.
Låt inte ventiljusteringen avstyra hojköpet.

2019-06-05 Fibula

Har aldrig behövt justera ventilera på en KTM men har å andra sidan aldrig ägt någon över 150t.

Sen 2t vs 4t så har de båda sina för-resp nackdelar, jag brukar byta imellan med jämna mellanrum.

Har du kört bara 2t så köp en 4t och prova! Sälj sen den du gillar minst!

My2c

2019-06-06 Mr P

Som jag resonerar så skulle jag om jag tävlade på en seriös nivå utan tvekan ha en 250 4takt eftersom det är den optimala endurohojen för tävling, enligt min åsikt.

Men eftersom jag inte tävlar så är jag enbart ute efter rolighetsfaktorn när jag kör och vad är då roligare att köra enduro med än en hysterisk YZ 125 2takt motocrosshoj?
250 2takt är rätt okej också men har inte lika hög rolighetsfaktor som 125 2takt.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

rekluse core 3.0 , gått 20 timmar , passar både cross å enduro

Säljes: rekluse Yamaha 450
Län: Östergötlands län
Pris: 5.000 kr