Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

746 st besökare just nu..

id507 id581

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  487 st träffar enligt ditt urval
PERS. UTRUSTNING Transponder Mylaps X2
2019-03-21 Gspot

Hej,

Har köpt en X2 begagnad.. Prövade att registrera den på Mylaps men det gick ej av förklarliga själ. Gamla användaren måste avaktivera kontot som jag förstår det.

Men är denna obrukbar tills detta är gjort? Hur fungerar det egentligen på tävlingar.. Har aldrig använt en förut. Ska man registrera sitt startnummer i transpondern eller sköts allt sådant på tävlingarna, dvs man får startnummer och transpondernummer?

Måste man ha abonnemang för att den skall fungera eller är det endast för att man skall kunna fiska upp datan via sitt inlogg?

2019-03-21 Haara

Den lär vara obrukbar tills gamla användaren har avregistrerat den vad jag kan tro.
På tävlingar så kan du skriva in transpondernummer på svemo-ta när du anmäler dig. Eller skriva upp det när du ´´chekar´´ in på plats där tävlingen är.
Abonnemang krävs på dom nya x2´orna, dom gamla orangea funkar utan.

2019-03-21 Gspot

Fick tag i säljaren så nu är den "nollad" och jag kunde registrera den på mig, men frågan är om abonnemang behövs för att den skall fungera på lokala "tävlingar"

2019-03-21 MarkusSXF

Ja som Haara sa så krävs abonnemang. Detta gäller på alla tävlingar, lokala som nationella. (så länge dom kör med sådana transpondrar då så klart).

2019-03-22 ething

Utan registrering skickar den ingen signal. Det är inte mjukvaran hos "tidtagaren" som är problemet utan att din transponder inte skickar någon signal. Hälsar en som fått förklara detta ett par gånger när jag kört tidtagningen...

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Endast 34,7 tim, se loggen ifrån EMS som gjordes idag. Fjädring 90 -100 kg, Acrapovic, styreshöjare 30 mm, fina dubbdäck, barkbusters och hasplåt om du vill köra i skogen. Orginalfjädring och ljuddämpare följer med.

Motocross MC Säljes 4-takt
Husqvarna FC 350-16
Län: Stockholms län
Pris: 39.000 kr