Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1345 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  496 st träffar enligt ditt urval
FJÄDRING WP48AER
2019-03-16 Bronze

KTM350SX-F 2016
Jag har precis bytt packbox i höger gaffelben. Oljemängderna korrekta och innertuben är luftad så den skjuter ut sig själv till full längd.

När jag monterat ihop hela benet och så vill ytterbenet vara i inskjutet läge och är trögt att dra ut.

Dvs när man har det monterat på hojen och ska dit med hjulaxeln så får man dra ner benet, trögt. Det känns som det skulle vara vakuum, jag vet att det inte är det.

Är det ok eller vad kan i så fall vara fel?

Stort tack på förhand.

2019-03-16 King

Högra (alltså inte luftbenet/fjädern) vill dra ihop sig?

2019-03-16 snoogans

Sitter det nån Top out spring i innerkammaren? Är de kraftiga/långa så kan man få det fenomenet att benet vill dra tillbaka sig!

2019-03-16 snoogans

Fast iofs ska det bara påverka sista 5-10mm, låter som ditt gäller övre längre slag, eller?

2019-03-16 Bronze

Japp högra, luftbenet har jag klarat av.
Top out vet jag inte men man skruvar loss en liten fjäder från innerbenet och tappar ut/fyller på med olja.

Hela benet drar upp sig snudd på hela vägen så fort man släpper det från utdraget läge.

Jag gör om det hela i morgon även om jag inte riktigt vet vad jag ska göra annorlunda :)

2019-03-17 King

Luftade du på rätt sätt när du bytte oljan i högra innerbenet? Du lär väl rodden på Cartridgen vara fullt ute när du tryckte tillbaka "fjädern" ner i innerbenet?

2019-03-17 Bronze

Det är där någonstans det måste blivit tokigt. Efter luftning tryckte rodden ut sig själv iofs men rätt sakta.
Gör om gör rätt som man säger.

2019-03-18 Bronze

Nu är det ok.
Tycker jag gjorde samma sak men det kan jag såklart inte gjort.
Det enda jag kan tänka mig är att jag var ännu noggrannare på att tömma all gammal olja, möjligt att det var någon cl för mycket innan.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Husaberg FE-350 2013 säljes 
Bra skick trots ålder. Ca 207 timmar, kolv bytt vid 180 timmar. 
Rekluse sitter på, map-väljare på styret, vinterdäck + nytt drivpaket och lite oljefilter och några liter motorolja. 
Ev. någon gathoj kan tas i byte.

Enduro MC Säljes 4-takt
Husaberg FE 350-13
Län: Stockholms län
Pris: 32.000 kr