Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

724 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  487 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Motorolja till exc 450?
2019-03-15 Räven riders

Tjena! Ska precis till att göra första oljebyte på min 2019 450 exc. Köpte med dunk olja som ktm försäljaren rekommenderade.
Oljan jag köpte är motorex cross power 4t 10w-60 helsyntet, med klassning jaso t903 Ma.

Medans serviceboken rekommenderar motorex 10w-50 med en jaso t903 MA2 klassning.

Har intresserat mig i motoroljor på det här viset förut, men när grejerna är ny blir man ju lite nojjig!
Försäljaren hävdar att dom kör 10w-60in i alla hojar där, men tänkte dubbelkolla här hur det ser ut angående MA/MA2 klassning arena?

Så för att kortfatta frågan kan jag köra på ma klassad olja trots att KTM rekommenderar MA2?

Mvh

2019-03-15 King

Du kan med gott samvete köra på MA. MA2 har lite skillnader i sliregenskaper men båda är för MC. KTM vad jag vet har inte gjort några större ändringar i design av koppling mellan 2018 och 2019 så att du kommer märka någon skillnad.

Har kört på SBK 10w50 i ca 600h på olika hojar och fungerar kanon, inget slir.

För övrigt så är det bättre att köra på OKQ8 10w50 Racing Oil (SBK). Den är också JASO MA. Finns 20 liter för typ 1400 på Swedol. Det får du vanligtvis knappt 8 liter för hos MC-handlare.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Endast 34,7 tim, se loggen ifrån EMS som gjordes idag. Fjädring 90 -100 kg, Acrapovic, styreshöjare 30 mm, fina dubbdäck, barkbusters och hasplåt om du vill köra i skogen. Orginalfjädring och ljuddämpare följer med.

Motocross MC Säljes 4-takt
Husqvarna FC 350-16
Län: Stockholms län
Pris: 39.000 kr