Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

990 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  487 st träffar enligt ditt urval
PERS. UTRUSTNING Bästa crosshjälmen
2019-02-11 Rolexx

Vilken är den bästa crosshjälmen? Tycker min hjälm är så tajt runt glasögonen. Jag vill kunna få plats med stora glasögon. Nån som har nått tips vilken man ska välja?

2019-02-12 ething

Enkelt svar, den som sitter bra.

Ta med dina goggles och prova. I min Airoh funkar 100% goggles bra men inte Oakley, då ser jag inget. Jag har även en Fox V4 och där är öppningen större men hjälmen är inte lika skön.

2019-02-12 Mr P

Jag har också en Airoh och 100%goggles. Perfekt passform. Nackdelen är kanske att man inte kan använda nässkyddet till glasögonen pga käkskyddet på hjälmen gör att det blir för trångt.
Så en del av nästippen blir oskyddad för flygande småstenar som är lite av ett irritationsmoment.
Kanske någon som har kommit på en enkel lösning på det problemet.
Jo, att aldrig ha någon före eller att hålla avstånd, fungerar inte alltid.

2019-02-13 Leman

Bästa hjälmen är en hjälm av god kvalitet som sitter bra på ditt huvud. Tänk på att en väldigt lätt hjälm troligen inte skyddar lika bra som en lite tyngre hjälm.
Viktigt är som sagt att den sitter bra.

2019-02-15 tuffe.viktor

Jag kör med Airoh. Funkar inte med Oakley för då klämmer dom på näsan så jag inte kan andas. Fick även lite kläm med 100% med rolloff. Bästa är väl att ta med dina glasögon och prova lite hjälmar och tänk inte att du ska spara pengar när du köper en hjälm

2019-02-16 King

Fly nyaste är ju absolut det säkraste på marknaden just nu. 6D också bra, sen allt med MIPS. Bell har ju också en egen teknik för att göra hjälmarna säkrare (bl.a skydd mot rotational forces).

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Endast 34,7 tim, se loggen ifrån EMS som gjordes idag. Fjädring 90 -100 kg, Acrapovic, styreshöjare 30 mm, fina dubbdäck, barkbusters och hasplåt om du vill köra i skogen. Orginalfjädring och ljuddämpare följer med.

Motocross MC Säljes 4-takt
Husqvarna FC 350-16
Län: Stockholms län
Pris: 36.000 kr