Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

500 st besökare just nu..

id581 id507

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  494 st träffar enligt ditt urval
FJÄDRING Renovera framgaffel ktm 125sx 2015
2019-01-23 affe_mx

Hej!
Ska byta packboxar i min framgaffel på min KTM 125sx 2015 (CC gaffel). Tänkte även passa på att byta bussningar när man ändå river.

Men bör jag byta olja i innerkammaren oxå eller räcker det med att jag byter oljan i ytterkammaren? För om jag ska byta i innerkammaren så måste jag köpa nån special nippel för att fylla luft där inne. Vart kan man isånnafall köpa en sån nippel? (Helst i Sverige)

Hur hade ni gjort? Kör endast för det är kul så ingen tävlingsnivå

2019-01-23 King

Bör byta båda om du kört 40-60h som motionär. Nitrogen har en tendens att ta sig igenom bladdern också och solka ner oljan. Köp på ebay, har du hemma på några dagar med expressfrakt.

Är ju ingen speciell WP-nål, men ska ju passa på en klocka som visar rätt nitrogen-värde. Är ju ganska lågt tryck i gaffeln så vill till att den är känslig.

2019-01-24 snoogans

Jag har nålen ifrån motion pro, vet också att det låg en guide här på forumet hur man gör en utav en däckventil och en insulinnål. Men jag hittar inte den.

Har du inte tillgång till kväve så går det med luft och vanlig gaffelpump.

2019-01-24 affe_mx

Har gaffelpump så tänker köra luft. Passa motion pro nålen direkt på gaffelpump och vet du om man kan köpa den i sverige?

2019-01-25 snoogans

Nej kom på att jag fick nog mecka en del med det där!

Köp denna istället:

https://www.ebay.com/itm/Race-Tech-TSNN01-Nitrogen-Needle-for-Shocks/112378824388?epid=8021964382&hash=item1a2a4cc6c4:g:9HMAAOSwzDBbGwRO

2019-01-29 FT Suspension

40-60 timmar är på tok för länge som någon skrev, de sliter mycket mer samt den funkar inte som den skall, samtidigt som man servar så kollar man ju också igenom hela gaffeln

2019-01-29 affe_mx

Ft suspension, vart i landet finns ni och pris?

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Honda CRF250 R Enduro utrustad + registrerad. 
Enduro ombyggd gaffel o stötdämpare av Berna Racing. 
Magura hydraul + Rekluze koppling.(Original medföljer) 
Ny plast och bra däck! 
Lättkörd mycket snabb super maskin med ett välavstämt chassi!

Enduro MC Säljes 4-takt
Honda CRF R 250-15
Län: Stockholms län
Pris: 39.500 kr