Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

993 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  487 st träffar enligt ditt urval
ÖVRIGA TIPS Ktm 300 exc 2019
2019-01-15 Räven riders

Tjenamors!

Går i tankarna att köpa mig en ktm 300 exc TPI för att använda som endurohoj.

Ni som har kört/äger dessa maskiner, kom med lite recensioner, kvalité? Service? Etc

Tack på förhand!

2019-01-16 Dk89

Inne på min andra tpi nu, första jag köpte 300 -18 tpi gick ca 65 timmar utan ett enda problem! dessutom betydligt bättre bränsleförbrukning än förgasarhojarna. Har avverkat drygt 10 timmar nu på en 300 -19 och går precis lika bra om inte bättre (kanske nyare mappning) Inget att tveka på bara köpa!

2019-01-19 Rolexx

Jag har kört 23 timmar med min 2019 300 tpi. Jag har nog halverat bränsleförbrukningen mot min tidigare 250 exc 2010. Den drar ungefär lika mycket som min polares 350 2018 vid endurokörning. Oljetanken har jag bara behövt fylla upp en gång så oljeförbrukningen är också låg ändå så blåryker den när den är kall så den verkar feta på när det behövs. Det ända som jag har vart missnöjd med är framgaffeln men den blev bra efter att jag schimsade om den. Jag är grymt nöjd.

2019-01-21 bryggenz

husky 300i -18 95tim
går som en dröm. Endast bytt oljepump kolv och tändstift.
Har dragit 1.7l olja

2019-01-22 Räven riders

Jag har nu bestämt mig, och det blir en sprillans 300 exc tpi! Enda frågan jag har åt er nu, är det värt att lägga dom 8 extra tusenlapparna å köpa en 6 days på engång?

2019-01-22 Rolexx

Jag tyckte inte det var värt det. Mapswitch använder inte jag. Hasplåten vill jag ha annan än orginal . Krökskyddet vill jag ha annat än orginal. Gaffeln har fjäderförspänning vilket är rätt trevligt. Elkylfläkt vill jag ha. Sen är det väll bara däcken som är annorlunda? Jag tyckte inte det var värt åtta tusen så jag köpte en vanlig exc. Jag köpte elkylfläkt, hasplåt, krökskydd och kylarskydd från Polen till bra pris.

2019-01-23 plx

Om du orkar vänta några månader så kommer 2020 hojar vår/sommar, nytt chassi (som sx/sxf). Om du har en hoj att köra på nu dvs.

2019-01-29 theboyishappy

jag kom över en 250 tpi 19 sixdays. de som var värt för mig med en sixdays var.
-solida skivan bak
-friflytande skiva fram
-hasplåten
-två komps bakdrev "starkt o lätt"

i övrigt så är förspänningen bra att ha. kan dok inte säga hur dem är.. dom åkte av hojen så fort jag kom hem..
switchen använder jag ibland beroende på vilken bantyp jag kör.

jag skulle rekommendera att för dom x antal tusen man lägger i mellan så kan du gott köpa fjädrar för din vikt, hasplåt osv. det blir billigare eller mer passande för dig.
kylfläkten behöver du ej köpa med digital display. ring till lelles o säg att du vill ha fläkten utan display så får du fläkt och ett relä. (hojen har redan tempgivare inbyggt).

2019-01-31 UbbeO

Köpte en ny 2019 300 TPI för några veckor sedan.
Standardmodell och har ännu bara köpt till Accerbis bukskydd i plast. Blir säkert krökskydd och ev fläkt sen.

Har kört EXC-f 350 i flera år innan.
Nu har bara hunnit med ca 5h men hojen känns underbar!
Otrolig motor, smidig, bra fjädring från standard.
Kändes helt rätt så fort jag körde första metrarna med den.
Får se hur den känns till sommaren och "riktig" körning.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Endast 34,7 tim, se loggen ifrån EMS som gjordes idag. Fjädring 90 -100 kg, Acrapovic, styreshöjare 30 mm, fina dubbdäck, barkbusters och hasplåt om du vill köra i skogen. Orginalfjädring och ljuddämpare följer med.

Motocross MC Säljes 4-takt
Husqvarna FC 350-16
Län: Stockholms län
Pris: 36.000 kr