Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

706 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  459 st träffar enligt ditt urval
DEPÅSNACK Skruvdubb typ Best Grip
2018-11-30 fredrik450

Hej!

Någon som testat att montera skruvdubb? Tanken är att kunna komplettera däck som tappat dubb med nya och köra några timmarr till på däcket.
Främst tänker jag på Best Grip 1800r med 8 mm utstick.dyra men påstås vara hållbara. Finns kopior från Kina till bättre pris. Best grip kostar 8,50 kr/st.Högt pris är största skälet till att inte testa. Typ 4 kr st hade varit mer skäligt. Men säg att det behövs typ 60 dubb för att komplettera. Sen kan man skruva ur dem och återanvända. Men det vet jag inte om jag tror på... men frågan är hur bra är dom? Sitter dubben kvar?

2018-12-01 illoco

hej

jag har kompletterings dubbat med bestgrip och tycker det funkat kanon bra när jag pillat ur den gamla dubben och satt bestgrip i samma hål dock tycker jag dom går av väldigt lätt om man skruvar i dubben i ett nytt däck

2018-12-01 illoco

vart har du hittat kina dubb någonstans?

2018-12-03 AdRiAn
Bild:287455 [1]

Jag har dubbat mina däck själv med Bestgrip. 1500 bak (lite kortare utstick som ska vara bättre när det är frusen barmark. Inte lika halt över sten som längre utstick. Dessutom slipper man limma som man bör göra med 1800.

Fram har jag 1740. Jag är jättenöjd. Alla dubbar kvar och dubbarna ser ut som nya efter tre körningar där det varit barmark. Jag kan verkligen rekommendera bestgrip. Det är bara att skruva ur dubben och skruva i dem i nya däck när du tycker däcket börjar ta slut. Dubben ska enligt uppgift hålla lääänge, det är ju hårdmetallspets.

2018-12-03 Busaberg

Jag testade att dubba ett bakdäck med bestgrip 1800 för ett antal år sedan då priset var max hälften mot idag.Det höll väl ungefär som ett "vanligt" bakdäck,några dubb i mitten böjde sig men inga gick av.Som priserna är nu är jag förvånad att någon överhuvudtaget köper då kostnaden blir minst 50% högre mot ett däck med vanlig dubb och det utan några fördelar alls.Om det ska "bara" vara att skruva ur dubben igen ska man nog åka max 100m i endurospåret...

2018-12-05 MarkusSXF

AdRiAn "alla" enduro/mxdäck har väl hårdmetallspets på dubben förutom typ finndubb?

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Ny servad conevalve Av  At susspenision  gått 5 Tim  efter det  sitter 44 fjädrar i men har även 46 fjädrar  mvh Roger

Säljes: Cone valve stora axeln
Län: Kalmars län
Pris: 14.500 kr