Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

703 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  459 st träffar enligt ditt urval
FYSTRÄNING Träning utöver motocross?!
2018-11-13 Puttejansson23

Tja! Behöver lite tips för kompletterande träning utöver Crossen... nu när det går mot sämre årstid för just det, så behöver jag göra någon annan typ av träning så man inte är i riktigt kass form till nästa säsong..

Skriv gärna ner hur ni tränar utöver mx/enduro !

Mvh

2018-11-13 gka

styrketräning (basövningar) och kondition (cykel, löpning och rodd) men det känns som att jag får lika mkt mjölksyra efter varje längre uppehåll från faktiska mx-körning oavsett hur mkt annan träning jag gör, sen är det klart att det hjälper.

2018-11-13 Fibula

F&S Intervallflex, cirkelfys, cirkelgym x, basal styrketräning flerledsövningar, jogging. Sen givetvis på med dubbisar för cross-endurokörning under vintern, när tempen är rimlig.

2018-11-13 King

Du måste träna basen, 90% av alla går på för hårt och tränar för mycket i fel zoner.

Basen i kondition och hur mycket hjärtat orkar pumpa ut i varje slag ordnar man i zon 2 (av 5). 3-4 såna pass i veckan a 1-1.5h kör 2-3 veckor sen växlar du och kör styrketräning och lite intervaller. Max 4 dagar i veckan i 2 veckor. Sen tillbaka till grunden.

Du kommer märka att vilopulsen endast typ gå ner av zon-2 träningen, inte styrketräning eller intervaller som är HIIT. Korta styrkepass, max 20-30min på tunga vikter och låga reps. Kör bara basövningar som marklyft/benpress, knäböj och pullups + core.

Uthållighet bygger du i zon 2, och ha tålamod. Helst ska du börja varje off-season med 6-8veckor lågintensiv träning innan du går på intervaller.

2018-11-13 King

Styrka och intervaller kör man med fördel på samma pass. Max 50-60min inkl uppvärmning för båda tillsammans. Du ska vara ordentligt utvilad mellan varje intervall eller sett. Måste du sänka vikten i styrketräning så är träningen klar, dvs färre reps är ok men inte mindre vikt.

2018-11-19 Haara

jag har tidigare kört mycket kondition under vinterhalvåret, tycker det är förbannat tråkigt att lyfta skrot. varierar mellan crosstrainer, cykel, rodd, stakning, löpband och så klart massagestolen.
I år tänker jag testa åka längskidor (skate stil), få se hur många mil de kommer att bli..

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

12,6 liter tank anv 1gång på ggn

Säljes: Stortank till yzf450 14-17
Län: Stockholms län
Pris: 2.500 kr