Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

952 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  459 st träffar enligt ditt urval
MOTOR Ojämn tomgång
2018-11-13 TheSpirit

Hej, jag har försökt att googla på detta men lyckas inte hitta något så ställer därför frågan här.

Det gäller en 2003 Honda cr250. När jag kör crossen hårt och kopplar ur efter jag har "dragit ur" den så går den oroligt och på något högre varv för att sedan går ner på normal tomgång. Vad kan detta bero på?

Tack på förhand

2018-11-13 Fibula

Det kan bero på bestyckningen

2018-11-13 TheSpirit

Okej, på vilket sätt då?
Just nu har jag clipsen på trottelnålen högst upp, 27,5 lågfart och 390 huvud. Ändå går den inte helt rent utan verkar få för mycket bränsle.

2018-11-13 Fibula

Hög tomgång brukar betyda att den går magert.
Ställ bestyckning, clips och luftskruv original, man kan plussa på 10% vid kallare väder. Täck kylare om det behövs för att uppnå rätt arbetstemperatur. Ta ev ett steg varmare stift om du inte kör så hårt som den är byggd för.

Jag förutsätter att allt annat är ok, typ elekronik, luftfilter, avgassystem, kompression, reeds mm.

2018-11-13 Fibula

Ja alltså ställ den original och börja finjustera utifrån det, menade jag.

2018-11-13 TheSpirit

Det sitter pro circuit pipa och v force 3 reeds med nya membran på. Kompression har jag kollat och den är bra.

När jag köpte cykeln var den bestyckad enligt pro circuits rekommendationer, men då gick den knappt att köra för den fick åt helvete för mycket soppa.
Så jag bestyckade ner den och bytte tändstift med jämna mellanrum för att hålla koll.
Tyckte den gick bra en sväng här i slutet på sommaren men nu så började fenomenet med att den går oroligt på högre varv en stund efter man kört.
Jag blev nojig att den gick för snålt så jag flyttade ner clipsen ett hack, men då gick den bara sämre(blöddrade) och samma fenomen kvarstod.

2018-11-13 Fibula

Prova skruva in luftskruven 1 halvt eller helt varv, om du är nöjd med resten av registret och färgen på stiftet.

2018-11-13 TheSpirit

Ska sätta i ett nytt stift och prova med det!

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till mx365
PremiumAnnonser:

Orginalhjul m silverbaner ironman dren och skivor

Säljes: Yzf450 org hjul 14-18
Län: Stockholms län
Pris: 5.500 kr