Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se
Länk till 24mx.se

Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

713 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

Föregående Nästa  459 st träffar enligt ditt urval
MOTOR KTM 350 2011 startar ej
2018-11-07 Davidssoneddie

Tja,

Börjar med att skriva att jag läst bmwjohans tråd och får en klump i magen måste jag säga.

mitt problem är liknande men ändå inte.
köpte hojen i somras av en polare som ägt den sedan förra våren. han har åkt max 3 timmar på den, alltså mestadels har den stått stilla. Han ville inte åka mer pga egenföretagare så jag köpte den för ett kompis pris.
tryckte på start knappen och den hoppade igång efter 3sek även att den stått hela vintern utan att batteriet behövdes laddas.

jag har nu åkt kanske 5 timmar på den sen köpet och den har hoppat igång kanon vid varje tillfälle ända tills sista gången jag var iväg.
Hade glömt att ladda batteriet så jag plockade ur det och laddade i 30 min, stoppade i det igen och hojen gick igång.
körde 3x20 min åkte hem tvättade hojen och ställde in den (detta är för 3 veckor sedan).
Skulle ut i skogen en sväng för 2 veckor sen drog ut hojen här hemma tryckte på strat knappen och hojen hoppade igång. blev inget åka då det kom en störtskur så jag ställde in den igen.
Nu kommer problemet:
Skulle åka bana i söndags, gick ner å satte batteriet på laddning på fredagen vid 18 tiden, gick ner igen vid 20.00 tryckte på start knappen och motorn står bara å maler precis som alltid men tänder inte. håller på så tills batteriet tar slut.
sliter ur batteriet å sätter det på laddning över natt.
Lördag morgon samma sak, motorn går runt fint men tänder inte.
beställde nytt batteri samma sak ingen tändning.
beställt nytt stift å ska prova med det, hoppas att det är så enkelt.

någon som har några tips på var man ska börja leta?
Startgas kan det va ett alternativ?
läst om flera som rullat i gång hojarna och sedan aldrig mer haft problemet.
känner att detta borde var en Quick fix då den gått så jävla fint innan utan minsta misständning eller effekt tapp.

2018-11-07 KimPettersson

Enklast att börja med är väl startgas. Tänder den då så får du inrikta dig på bränsle. Hör du pumpen gå?

2018-11-08 Leman

Mer än en som fått byta kabelpiskan på dom tyvärr.
Kolla soppapumpen som steg ett.

2018-11-08 Davidssoneddie

pumpen tycker jag höra att den dra runt.
jag får inga varningssignaler via lampan och jag har kollat säkringarna.
hojen har gått 142 timmar och kolven byttes vid 110 timmar.
vet ej om stiftet blev bytt då.
pratat lite med lelles och de anger att stiftet har ca 80 timmars driftstid så jag börjar där tänkte jag.
om det inte funkar så ska jag mäta spänningen i systemet å se om det är kablaget.
tror inte att det är soppa pumpen eller spridarna.

2018-11-08 Björnta

Har du fräch soppa i tanken? Ett vanligt fenomen när grejorna inte startar är att det ibland bara vill "nästan" starta. I med färsk soppa så hjälper det ofta.

2018-11-10 Lithium

Börja inte byta ut hela kabelstammen bara som jag läser att många gör. Det må vara simpelt men det är ju elsystemen på dessa cyklar också. Det finns ju även fina scheman och instruktioner för mätning. Plocka istället upp manualen och börja mät om du misstänker elproblem.

Manual: https://kristofsx.com/

1. Kolla så det finns visuellt vad du anser stark gnista samt att det kommer fram bensin. Mät upp tändhatt samt stator då det går fort.

2. Kontrollera bränslefilter(na).

3. Kontrollera alla kontaktstycken för korrosion. Om du hittar tecken på korrosion så finns det stor risk för att det har krupit i kablarna. Bra startpunkt är kontakterna bakom nummerplåten.

4. Kontrollera samt rekalibrera TPS vid behov.

5. Kontrollera spridarna och rengör vid behov. Finns bra guider på YouTube för detta.

Vart jag skulle starta.

Om cykeln går att rullstarta samt sedan går att starta bra när den är varm så

2018-11-15 Davidssoneddie

Hej,
Har nu bytt stift fick ingen gnista, har haft hem en vän som mätte tändhatten och fick ingen signal så beställde en ny. Ingen gnista!
Lämnar snart in hojen känner jag!! Blir galen när man inte hittar felet!
Kan fan inte fatta att grejerna inte håller för en tvätt med vanlig slang.
Blir att laga sedan sälja å köpa 2-takt

2018-11-17 Davidssoneddie

Någon i Smålands regionen som vill fixa denna??

2018-11-21 yz450f10

Tvivlar på kabelhärva.. Har du kikat på dödarknappen så den inte ärjat? Hade precis samma fenomen på sambons sxf250. Efter tvätt och den torkat så kunde jag bara nöta på starten utan att den hoppade igång, blev galen. Gick igenom säkringar och reläer, ingen skillnad. Även kabelpiskan var loss osv. Men det sista jag gjorde var att rycka kontakten till dödarknappen och gjorde rent. Hoppade igång som att ingenting hade hänt!

Prova (om du inte gjort det redan) :)

2018-11-21 yz450f10

Att tillägga, såklart, om dödarknappen kortsluter så har du ingen gnista hur ny tändhatt du en har. :D

2018-11-23 Davidssoneddie

Haft isär alla kontakter och rengjort. Beställt bränsle relä och ska prova med det.
Ska även mäta på kondensatorn, stratorn och regulatorn.
Pratade med mc mek och de tycker att det låter som regulatorn eller konden då FI lampan inte ger signal vilket den bör göra om det vore bränslepumpen som är paj.
Finns inga slitna kablar i härvan eller nått sånt

2018-11-23 yz450f10

Okej, skumt. Antar att du haft isär kontakten bakom nummer plåten också? Den lilla jäveln.. Det låter ju jätte märkligt att den bara slutar gå efter en tvätt. Bränslerelät klickar väl när det går? borde kännas om du lägger handen på när du kör starten? Fast Bränslepumpen TROR jag bara slur till en gång vid start, för att bygg tryck. Så du kanske bara känner den en gång.

2018-11-23 yz450f10

Du kanske trots att skulle kunna göra ett test, för att det är enkelt. Ryck kontakten till dödarknappen (bakom nr plåten) och prova starta sen. Om den jävlas så är det där.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Pierce AB / 24MX
PremiumAnnonser:

Helsystem titan i nyskick

Säljes: Acrapovic yzf450 2018
Län: Stockholms län
Pris: 7.500 kr