Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1203 st besökare just nu..

id581 id507

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

SKADOR era skador
2012-03-28 ktm_ap

vad har ni här haft för skador i er karriär?

känns som man tigger om brutna ben o armar när man håller på med denna sporten :P

jag har bara brutit armen o nyckelben o spricka i stortån

2012-03-28 Funrider

Inga stora saker.

Sträckning i ryggen, skrapade armbågar och så några blåmärken här och där.

2012-03-28 sniffen

Säger som funrider inte stora saker

( Fick någon infektion i foten på Jr50 tiden )

Skadefri tills 125a året då jag bröt benet

Och sen dess inga större grejer ( Peppar peppar, ta i trä! )

2012-03-28 Bohhaa

spricka i revbenen/bröstbenet, sträckning i ryggen annars bara blåmärken

2012-03-28 DanielC

Hjärnskakning, Nyckelbensbrott, Knäskada (korsband,ledband), Brutit benet (ovanför vristen. 8skruvar o 1platta sitter där nu. O självklart blåmärken o skrubbsår genom åren.

Åker fortfarande. :)

2012-03-28 Caveman

bruten arm, nyckelben och spräckt knäskål

2012-03-28 TE

Brutet vadben och bruten axel, sen en miljon småskador utöver det.

2012-03-28 _xxx_

brutit båda båtbena i händerna, en arm... men det värsta i söndags, bröt båda bena i vänster arm, handen ur led och bröt 3 eller fler ben i handen, ligger hemma nu inväntar opration...ta det lungt när ni kör,

2012-03-28 Vinne

De är sånna här trådar man inte vill läsa..

Hjärnskakning, spruckna revben och en höftmuskel som aldrig tycks bli bra.

2012-03-28 RobertJ

Blåmärken och skrapsår. En tumme ur led.

2012-03-28 Fredrik418

Tjenna! 2001-2012 fraktur fotled 3st, fraktur tumme 3st, Båtbensfraktur 2st, Mellanben hand 4 frakturer, 1st Krossad knäskål, 1st nyckelbensbrott, opererat ledband tumme 1st, fraktur axelskål nånting 1st, Och nu går jag med fraktur skenben. är 28a nu. Och fullkomligt bara längtar efter att få gasa igen, Men den skada jag har nu är den jobbigaste av dom alla. Ps är aldrig sjukskriven heller! vill man kan man, dock inte åka cross tyvärr, Är elektriker

2012-03-28 Galeet

Brutit höger arm 3 gånger , vänster 1.
Brutit ena handleden.
Nyckelbenet och skulderbladet brutna.
Vänster knä , minisk , korsband och ledband vilket har resulterat i 3 operationer.

2012-03-28 Appelqvist YZ

Spiral fraktur på lillfinger,helt krokigt nu. Bröt foten 2010,två operationer med 6 skruvar. 3 mån i gips,6 mån sjukskrivn och ett års körförbud av läkaren. Precis börjat köra igen! SÅ JÄVLA GÖTT!!

2012-03-28 Appelqvist YZ
Bild:205617 [1]

så här såg det ut,före och efter

2012-03-28 TE

Haha @fredrik418 om du är elektriker och jobbar med dom skadorna kan du inte göra mycket på jobbet alltså.

2012-03-28 galent

spräckt njute och mjälte.
som tur höll säcken på mjälten så det blev bara en inre skada i den,
små skador och ett par hjärnskakningar

2012-03-28 Bowin

Varför skulle man se denna tråden?
Precis skaffat min första cross, 30 år gammal. Kört 4ggr och nu blev man livrädd..=)

2012-03-28 Ante71

Håller med dig Bowin. Men schysst att alla tagit sig tillbaka efter sina skador, hoppas bara min operation blir bra så man kan hoppa på hojen igen.....

2012-03-28 JonnyCTR

Nyckelbenen av 3 gånger, fraktur i revben, stukad fot, utdraget band av någe slag i knäområdet och nån hjärnskakning.
Helt ok facit så långt, har ändå rasslat runt på diverse skrot sen 1990ish.

2012-03-29 hotmale

ett korsband är av så gick på sjukgymnastik osv typ bra nu dock. Skadade handleden men tävlade helgen efter. visade sig att det var en spricka i den men läckte på någon vecka. Sen inget allvarligt men man slår sig regelbundet såklart :) kört sen när jag var 5år. brukar inte köra över min förmåga

2012-03-29 Forsberg_B

sedan 10 år, i snitt gipsad 1 ggr om året. fraktur handled(radius) 3st,fraktur överarm 1,fraktur nyckelben 1,fraktur tumme 2,fraktur lillfinger (sitter just nu med gipset i 9 dagar till)1, luxation finger 2st,utslagna tänder 3st,brutet näsben 1,dragna ledband i foten (gips)1st,ledband utslitna i axel 1. 3st hjärnskaningar som varit mer kännbara och några små mindre allvarliga

fastnade med armen in i ett bakhjul mellan skärmen och bakhjulet en gång så jag åkte med in i staketet (speedway) så jag hadde brännt gummi, 3dje gradensbrännskada på hela vänsterhanden så läkarna fick skrapa bort gummit från det tredje inre hudlagret med tandborstar och skarpeller typ,

sitter nu o väntar på att gipset ska av så ja också får ut o köra igen :)

2012-03-29 Olzzon MX

Komprimerat höftbenet var nog det ondaste. Blev landad pa skulle man kunna säga.. Sen 1000 smaskador här och där.. Kraschar lite för mkt skulle man kunna säga, men har haft en tur att inte bryta nagot än..:)

2012-03-29 Roger_E

Skador sedan 1998: Brutit 1 st finger, kot kontusion i rygg (sängliggandes i 3 veckor innan jag kunde stå upp igen).

Så man har väl klarat sig bra.

2012-03-29 bmwjohan

brutit höger smalben.
brutit två ben i vänster fot(just nu)
fått diskbråck jag blivit tvungen att operera
lättare hjärnskakning ca 5 gånger
inre blödning så jag pissat blod en gång
stukat axlar ca 10 gånger, handled 2 gånger, tumme en gång
kört i 7 år.

2012-03-29 fmx_matty

Hjärnskakningar, krossat knä, två tår brutna en massa sprickor armar ur led inge allvarligt asså :P

2012-03-29 freddyfred

Förra säsongen:
Brutet skulderblad.
Spruckna revben.
2 st medvetslös med hjärnskakning.
Höftmuskel som ej är bra än.

2012-03-29 Elite

Aktiv åkare, 2½ år.
Ålder 14-16: fraktur mellanfotsben, fraktur båda benen höger arm,
PAUS..20 år..
Ålder 35: främre korsband av + inre/yttre menisk vä knä (rehab nu).

2012-03-29 t_lo

Håller med om att sånt här är inte kul att läsa, Men kan inte nån lägga upp en crash compilation video också? Som grädde på moset...

2012-03-29 Sane

Körde aktivt på tävlingsnivå i nästan 20 år. Inga skador alls. Har aldrig åkt ambulans eller besökt akuten på grund av sporten.
Jag lindade foten runt fotpinnen 1995. Tejpade resten av sommaren. Drygt som fan att dra på sig stövlarna minns jag.. Foten började krångla i fjol och röntgen visade på en gammal skada = frakturer i stortåleden. Inget att göra, inget att orda om. Jag kan springa utan problem.

Två hjärnskakningar 1999.

Lårkakor, blåmärken och skrubbsår räknar jag inte. Hade jämt djävulska problem med blåsor i händerna men som den legendariske tränare Peter Berglund sa:
- Det gör bara ont. Det är inget farligt.

Ryggen har dock tagit stryk och fått mig att ställa hojen längst in i garaget. Två diskar som inte fungerar, förslitningsskador på två kotor och nervrotspåverkan till båda benen. Men det beror inte på sporten, utan självklart på grund av ett stillasittande arbete... -)
Rehabiliterar järnet med både längdskidor i väldigt stel position och styrkeprogram. Drömmer dagligen om att få kasta in blårykarn i en skön sandböj men har blivit förståndig med åren och avvaktar tills ryggen blir bättre. Blir det inte bättre så kommer jag ändå aldrig ångra all fantastisk tid på hojen, banorna, tävlingarna och polarna.

Sporten i sig är dock den största skadan. Det är den mest beroendeframkallande drogen i världen. Det går inte inte bli "ren" från motocross! Varje måndag sitter jag med lunchen och tindrande ögon framför datorn och kollar vad som hänt i USA. Flög till Southwick för något år sedan för att uppleva tävlingarna på plats. Helt makalöst..

Funderar på att skapa nån Facebookgrupp för Anonyma Motocross-o-lister eller nåt... -)

Skulle Socialstyrelsen eller någon annan myndighet få upp ögonen för hur starkt motocrossberoendet är skulle vi alla få sluten vård... ha ha... -)

2012-03-29 loco

brutna handleder, minisk skador,hjärnskakningar, brutna & spräckta revben, vätska i armbåge+ diverse sträckningar. men det är bara och skratta hela vägen till sjukhustet för det är ju detta man vill göra :))

2012-03-29 gunde

F-n va alla ska göra illa sig.... 1 duktig hjärnskakning, nått revben och ett nyckelben som blivit lite modifierat, sen 1983.

2012-03-29 bmwjohan

jag kan ju skriva att jag har fått majoriteten av mina skador i början av min karriär. då hade jag dålig körteknik och kraschade hela tiden. nu för tiden kör jag nästan aldrig omkull. skadan jag har i foten just nu fick jag från värsta skitvurpan bara(körde med blankslitet bakdäck på isunderlag och gick omkull). hade extrem otur att jag bröt ben i foten för det gick jättelångsamt. när foten har läkt räknar jag med att vara skadefri länge. det enda jag är rädd för är att jag ska få dickbråck igen för jag behöver ju inte krascha för att jag ska få det.

2012-03-29 schang

Tur att man inte kör så mycket cross då... -)

Jag kan tack och lov "bara" räkna in blåmärken, skrubbsår, blåsor, någon enstaka lårkaka, stukade tummar, handleder och fotleder och träningsvärk(...) i mina "skador" efter 8 års endurokörning.

2012-03-29 crff

Korsband av, brutet skenben och tre brutna tår på 10 år :)

2012-03-29 Andy450R

stukade revben, rejäl smäll i ryggen (känns mest på morgonen men man sätter sig gärna i affärerna när man går på stan med tjejen), hjärnskakning annars är det helt OK. Inget allvarligt eller brutet, men det är väll bara en tidsfråga=S

Grymt intressant läsning Sane. Jag är hooked totalt, det första jag gör när jag vaknar är att logga in på emx, kolla om nått kul hänt. Kollar på dagens nya cross annonser etc :D grejar med cykeln hela tiden även fast det inte behövs.

2012-03-29 allramest

- Spräckt bröstben och revben + lungorna fulla med blod
- Båda axlarna ur led några gånger
- Brutit lite ben i handen, sitter med plattor men funkar
- Medvetslös en gång + några hjärnskakningar
- Två komprimerade diskar i ryggen vilket ledde till diskbråck och operation
- Spricka i knäled + taskig menisk
- Några brutna utskott i ryggen

23 år gammal och kört i 7 år. Nu laddar vi för ny säsong!

2012-03-29 ktm_ap
Bild:205646 [1]

haha man måste va lite galen asså som håller på.

2012-03-29 krasch

Krossad armbåge och axel ur led 2 ggr.är inte mycket ändå,började 1979,hade lite uppehåll på 90-talet men sedan 2000 är det full rulle igen.Motocross är en sjukdom,det går inte att låta bli...

2012-03-29 Hardwood

Brutit två revben, en tumme, diverse blåklockor samt skrapsår. Föredrar att köra på sandbanor då jag tycker att det är mindre drama då man klotar. Vågar gasa mer då.

2012-03-30 Gravis

Oj oj, från stortå till öga så kan jag totalt räkna ihop ca 17 olika ben som har varit av och lika många ggr ihopsydd. Nu hör det till historien att endast 90% av skadorna kommer från crossåka. Den värsta vändan "smärtsammaste" var för ca 7 år sedan då jag körde om en kille på innern och mitt framhjul gled undan så att jag landade på höger skulderblad. Kände att någonting var fel varpå jag tog mig till depån och informerade de andra om att allt inte var helt perfekt. En klubbkompis bad mig då ta av mig tröjan varpå jag insåg att jag inte kunde lyfta armen längre. Summa summarum så hade jag kluvit skulderbladet på mitten, slagit av nyckelbenet och slitit av muskelfästet som håller upp axeln. Vi ringde akuten och dom frågade om jag ville ha ambulans, men jag sa nej. Vi började åka mot sjukan varpå jag kände hur benbitarna i halvorna på det kluvna skulderbladet gneds mot varan under den 3,5 mil långa resan. Vägen var dålig och jag skrek som en gris i varje gupp :)
för övrigt så är det 3 brutna fingrar, brutet knä "satt 1,5 timme i skogen utanför gävle innan jag kom ut ur skogen", 3 brutna revben, brutna tår, andra nyckelbenet, arm, ben näsan av en sten, mm, mm
kul sport som har utövats sedan jag var sju år med alldeles för många skador och motgångar. men nu är man en gammal motionär och skadorna uteblir numera. nu lider man bara av ens ungdoms galenskaper. Det har kostat blod svett och tårar men det har varit värt varenda trasig benbit.
//Gravis

2012-03-31 rodger

Satte en skruvmejsel i ögat när jag skulle lossa dekompnippeln i toppen på en yamaha tt600! Satt snett under tanken och riktade kraften mot kroppen som var i ansikthöjd, tänkte att den lossar lätt men slant så illa och gjorde en bullseye! Hornhinnatransplatnation, ny lins inuti ögat, komplikationer av transplantationen högt tryck i ögat sabbade synnerven har kvar 10% av synen. Svir konstant i ögar och är ljuskänslig. Men kör cross lika bra ändå och nu efter en diskkbråckoperation så längtar jag efter o köra min honda cr 500..............

2012-04-09 haze420

nä de här va ingen rolig tråd å läsa :P men de som inte dödar de stärker.. 2 hjärnskakningar, axel ur led/triceps avsliten och lever numera med diskbråck, 22 år gammal :) wohoo. men de går ändå, å gött äre! #superpumped

2012-04-09 haze420

ktm_ap, HAHA JAG DÖR! vart hittar jag orginalbilden?

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Biffens MC
PremiumAnnonser:

Yamaha orginal hjul med excel A60 fälg i bra skick

Säljes: Framhjul Yamaha YZ450f
Län: Stockholms län
Pris: 2.000 kr