Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1252 st besökare just nu..

id681 id679 id680 id684 id814 id683 id682 id815 id816

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

KÖRTEKNIK frambroms
2011-06-27 q2ew

Hejsan! Har lite problem när jag ska använda frambromsen när jag kör. Har bara 3 fingrar(tummen, pekfingret och lillfingret) på högerhanden så jag får inget riktigt grepp om frambromsen. Någon som har några tips så man kan göra det lättare att komma åt bromsen? Knappt så jag får ut fingrarna och kan bromsa när jag blir trött...

2011-06-27 motionären

Recluse koppling och att byta plats på koppling och broms om det går, var min första tanke.

2011-06-27 Fritzon

Jag använder bara pekfingret när jag bromsar. Märkte att jag inte riktigt kunde nypa så hårt. Då testade jag att flytta in hela bromshandtaget mot mitten av styret.

Då får man pekfingret längre ut på handtaget och mer kraft.

2011-06-27 EroC

Du kan justera var bromsen ska börja ta med en skruv som sitter under gummit. Släpp på den så så att handtaget måste dras närmare styret före du börjar bromsa.

Då har du bromsen där du är mycket starkare i fingrarna.
Även så är vinkeln på handtaget viktigare än man tror, efter en vurpa då handtaget är mer nervinklat så känner jag direkt att jag blir mer trött i fingrarna.

2011-06-27 q2ew

motionären, vad är en recluse koppling? ^^

2011-06-27 JONHJE

Halvautomatisk skulle man kunna säga du växlar utan koppling.

2011-06-27 q2ew

och hur mycke går de på?

2011-06-27 Rasmus91

http://shop.1stmx.co.uk/rekluse-core-exp-motocross-clutch-kit-4671-p.asp

Finns nog fler modeller men vilket som så kostar dom en del

2011-06-28 q2ew

ojj.... Det måste ju gå att lösa de på ett billigare sätt :)

2011-06-28 q2ew

Får prova imorgon att flytta in handtaget som Fritzon säger

2011-06-28 nicke_93

Sen måste du ju ha ett nytt reglage som du kan sätta på vänstersidan också ,man kan inte bara vända ett högerreglage.Men borde inte vara några större problem att få tag på!
Så gratis är de ju inte precis. Men kanske värt att investera i. Kopplingen lär inte vara några större problem att kränga beg sen heller.

Känns ju som att man greppar mest med lillfingret, ringfingret och långfingret så måste vara sjukt jobbigt nu?
Rekluse kan nog vara ett smart alternativ.

2011-06-28 q2ew

Jo det blir riktigt jobbigt... Sen kan jag inte böja leden helt längst ut på pekfingret så de gör ju inte saken bättre :(

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Motostar AB
PremiumAnnonser:

Hej! 
Säljer nu min enduroregistrerade(möjlighet att försäkra), motionskörda Kawasaki kxf 250 2014 i kanonskick pga tidsbrist. 
Endast gått 28 timmar, i skrivande stund! 

Saker som är bytt på denna är följande: 
Helsystem från yoshimura rs4 nypris ca 5500kr(original medföljer, använt en gång) 
Omshimsad framgaffel för 90+(Samt service, 4timmar sedan, original medföljer) 1500kr 
Bytt fjäder på dämparen för 90+(4timmar sedan, original medföljer) ~600kr 
Styrhöjare 1,9cm. 300kr 
Handtagsskydd 499kr 
Hasplåt PRO Moose racing 999kr 

Följer också med en kedjestyrare utav märket TM-design 900kr, som aldrig blivit monterad. 
Nytt inoljat luftfilter från TwinAir(inplastat) 200kr 
Offroad-lyft från biltema 299kr 
Nya handtag, tunna ca 300kr 
Tvättplugg 
Registreringsplåt 

Pris: 45000kr POK

Motocross MC Säljes 4-takt
Kawasaki KXF 250-14
Län: Stockholms län
Pris: 45.000 kr