Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1942 st besökare just nu..

id834 id835

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

DEPÅSNACK Någon handlat på fordonshandel.se??
2011-01-19 honda totte

Någon som handlat på fordonshandel.se
och kan dela med sig av sina erfarenheter? :)

// Tompa

2011-01-19 galent

jag köpte en cross av dom,
tog ca 3v att få den men dom skulle byta transportfirma
för dom va söliga.
fick snabbt svar på mina frågor, så jag e positiv.
kan nog köpa flera gånger av dom,

2011-01-19 honda totte

Okej!
Tack för svar!
Det känns skönt )
Har idag beställt och betalt 2 st KXF250-11
Är helnöjd!
De lovade lev. SENAST 31 JAN 2011!
Så jag väntar spänt :D

MVH
Tompa

2011-01-19 rocketeer

läckert att beställa två nya crossar! helt rätt!!

2011-01-19 Freedriik

De ör läckert om man betalar kontant

2011-01-19 eMpo021

varför 2 st?

2011-01-19 PG_250

hur kan man vara helnöjd innan man ens har fått crossarna? :)

2011-01-19 honda totte

Betalde inte kontant, utan över banken!
Men förde över från mitt konto till deras.. så de är läckert.. hur betalar du annars?) vemfan pröjsar nästan 150 000 i sedlar? :D

Bra med en reserv? träningshoj å racehoj?

2011-01-19 strandberg31

pizza bagarna betalar allt med tjugor haha fan va härligt annars kan du ju skicka den andra till mig ^^

2011-01-19 C.Forsell

Vi köpte våran senaste hoj där och det funkade alldeles utmärkt och handla av dom , inga problem :)

2011-01-19 Freedriik

skönare att ha alla pengar i handen :D så gjorde jag när jag köpte min rmz :D

2011-01-19 bergarn

ja han menade väll att det finns vissa som tar banklån på sina leksaker. Själv skulle jag aldrig göra det!!

2011-01-19 honda totte

Strandberg31
Vad har du för adress då?
Men enda problemet är väl att frakten går på 1250 :- med DHL, har du möjlighet att betala den?
HAHAH

2011-01-19 strandberg31

haha kan lätt betala lite till för en sprak ny hoj :P

2011-01-19 fredrik450

Finns en hake med fordonshandel.se vad jag förstår. Köper man t ex en Husaberg och sparar 10 tkr så finns det ingen "goodwill" alls. När det gäller svensksålda husor och KTM:er så existerar oftast en sån om skiten rasar eller behöver uppdateras. Självklart ingen längre "garanti" men ändå. Eller så tar man sina 10 kakor och hoppas på att allt funkar så är ju saken klar...Deras hojar är ju gråfulimporterade. Kolla upp hur de gör med momsen t ex. innan köp.

2011-01-19 Percas

Jag skulle aldrig i hela mitt liv betala förskott på en eller flera hojar. Kanske en handpenning på 10% men absolut inte mer oavsett firma.

2011-01-19 andreas175

jag tänkte köpa en enduro av dom som var reggad och klar.
Men valde att kolla dom mer.Det visar sig att dom köper av någon snubbe i annat land utan moms.Så problemet blir att när dom skickar in regg papprena till transportstyrelsen så kollar dom vad det är för hoj och sedan får du reggplåt och papper av dom.men skattmasen skickar en räkning på momsen.
Men om man köper en ren cross så reggar man dom inte och då sliper man problemet.
Har pratat med han som äger fordonshandel och när man frågar om momsen så börjar han att skruva på sig.
Luktar mygel jag tog mina surt förvärvda pengar och gick till en riktig handlare och prutade 10% på ordinarie pris + % på reservdelar under 1 år.
Så mitt råd är att gå till en riktig handlare och förhandla med dom det lönar sig.
Framför allt om hojen rasar.

2011-01-19 fredrik450

Ok. Då var det inte bara snack jag hört. Kan ju hoppas att han som äger fordonshandel.se inte blåser folk så att de får betala moms efteråt. Brukar ju sluta med huvudet ner och fötterna upp på en avlägsen sopptipp i så fall...

2011-01-19 stang

Andreas175.Vilken firma prutade du 10% av?Det är väl inte många handlare det går att pruta 10% om man ska köpa en ny hoj av -11 model.En normal handlare har väl inte mer än ca 13-16% på en ny hoj.

2011-01-19 snoogans

Nej nu håller inte argumenten!

Läs på lite innan ni snackar, privatpersoner är inte momspliktiga utan det är företagens ansvar att redovisa!

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvidhandelmedeulander.4.18e1b10334ebe8bc80004737.html

Se köpa varor ifrån andra EU-länder!

2011-01-22 Fordonshandel

Oj vilken historia, den här stackars "riktiga handlaren" säljer tydligen inte så många hojar.
MVH
Peter
Fordonshandel.se

2011-01-22 andreas175

Hej peter (fordonshandel)
Hur kommer det sig att en vän till mig har köpt en kawa av dig och du vägrar att redovisa momsen.Du vet vad jag menar.
Och när jag pratade med dig så vill du inte redovisa moms på kvittot.
Nä du luktar MYGEL.

2011-01-22 Sheamus

hahahah

2011-01-23 Hampusen

Väntar på svar :D

2011-01-23 m.anton

Vem bryr sig om ett företag betalar in momsen eller inte, det kan ju ALDRIG bli privatpersonen som blir betalningsskyldig ändå.
Det enda som händer är att företaget får problem, men vem skiter inte i det, det är ju företagets problem.

2011-01-23 Fordonshandel

Andreas 175, det finns ingen sanning i detta, jag har diskuterat detta med en person som utgav sig för att vara en privatperson men i själva verket är mchandlare i Borås, naturligtvis om en person ringer till mig och grundligt vill veta var jag köper mina hojar och exakt hur det går till avslöjar jag naturligtvis inte detta till vem som helst, det enda du behöver veta Andreas175 är att affärerna går helt rätt till och att vi betalar in 25% i moms till skattemyndigheten i sverige, hör av dig så skall du få telefonnummer till Lars-Olof på skattemyndigheten i Göteborg, så kan du undersöka saken om du så önskar, annars tycker jag att du ägnar din tid åt att få ordning på din egna verksamhet och ditt psykiska tillstånd i allmänhet.
MVH
Peter
Fordonshandel.se

2011-01-23 Fordonshandel

Hej igen Andreas175
Vänligen hör av dig om din vän önskar en mera specifierad faktura på sitt köp av en Kawasaki så kan vi lösa det så slipper du gå via ett diskussionsforum, om det nu finns någon vän och påstått köp av en Kawasaki.
MVH
Peter
Fordonshandel.se

2011-01-23 m.anton

Spännande, undra vilket företag Anderas175 jobbar med/för/äger, hehe.
Undra om jag någonsin tittat om momsen varit redovisad på ett kvitto? (För mig som privatperson då, för mig som företagare är det ju lite viktigare)

2011-01-23 andreas175

Fordonshandel Ltd UK Filial
Org.nummer: 516404-9792 Bolagsform: Filial

VD: Hansén, Maria Jeanette
Registreringsår: 2008

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 073-0696082

BESÖKSADRESS
Rydsbacken 24
507 31 Brämhult
Västra Götalands län
Visa på karta

PLATS FÖR BOLAGETS PRESENTATION

Presentera Fordonshandel Ltd UK Filial...

Antal anställda: 0
Omsättning: 1000 - 4999 tkr

Trodde du var vd för företaget men det verkar inte stämma.
Och om du är anställd.
Så verkar det konstigt då företaget inte har några anställda.
Nu lägger vi ner detta vill inte dig något ont men jag (personligen) skulle inte köpa en hoj av dig.

2011-01-23 m.anton

Jösses

2011-01-23 Sheamus

jag förstår inte vad det är för fel å ifrågasätta ett företag? Det gör man ju dagligen. Om nu ett företag fuskar så förstör ju han marknaden, visst det är bra å pressa priser men fuskar man med momser å grejjer så går ju inte saker å ting rätt till. Det är väll värt att ifrågasätta, hade jag haft ett konkurrerande företag som ev. andreas175 har så hade jag vart svinförbannad. Nu säger jag absolut inte att fordonshandel fuskar. jag är fullständigt oinsatt och jag skiter i det rätt bra med.

Jag jobbar som elektriker, å titt som tätt så kommer det massa svartfötter som får jobb om dom inte är med i facket å tar del av elekrikeravtalet. Dom sabbar ju som fan för mej, att dom jobbar för skit å ingenting drabbar ju även mej. det drar ju ner min lön. Så hade jag vart Mc Handlare så tro fan jag blitt vresig. hade inte du d m.anton?

2011-01-23 mange05

Intressant tråd :-))

2011-01-23 91lhm

Jäkligt intressant läsning.
hoppas han svarar peter eller vad han hette

2011-01-28 Tjompa

Halloj!

Köpte min RMZ 2010 av Peter på fordonshandel.

Jag gav 18 000 mindre än vad den kostade hos en svensk återförsäljare. Peter är skit trevlig och det där med goodwill...hmm ja det är inte mycket till goodwill på crosscyklar så sluta luras av detta argument.

Jag var också skeptisk till en början men självklart, hade min cykel rasat dem första timmarna så skulle dem fixa det på fordonshandel precis som om man köper en annan cykel hos en svensk återförsäljare.

Tror ni verkligen att ni kan köra 20 timmar på en cykel, sedan om det händer något tex ett ras att ni ska få goodwill då? Det har ju bara att göra med fabrikationsfel om jag har förstått det rätt, men rätta mig gärna om jag har fel.

Hur som helst så rekommenderar jag absolut fordonshandel, cyklarna är sjukt dyra som det är ändå och kan man spara 10-20 000 på en importcykel och dessutom få rabatt vid reservdelar så finns det ju för fasiken inget att tveka på!!

Tompa

2011-01-28 tyfoon

Nu får ni väl skärpa er !!!, jag har köpt min cykel av Fordonshandel naturligtvis med papper o allt, inga problem och naturligtvis samma garantier som alla andra KTM handlare då det ju är KTM som står för garantin, sen har han kanske valt att hålla en annan nivå på pris och reservdelstillgång för det är ju bland annat det som man betalar för i många andra butiker, deras förstora lager som dom inte blir av med.
Ser man vad motorcyklar kostar i andra land i världen så kan man ju ganska snabbt lista ut att det finns mer än 13-16 % och hämta, Det finns väl för faan ingen normalbegåvad människa som driver ett företag för o tjäna 13-16 %.
Kan bara ge cred till Peter och Fordonshandel.se.
Och du "Andreas 175" tänk om tänk rätt, Sluta knarka, klipp dig o skaffa dig ett jobb.

2011-01-28 m.anton

Sheamus.
Jovisst hade jag det, men att som företagare säga att en annan företagare fuskar är väldigt lågt, och samtidigt tycker jag denna tråden mest gick ut på att smutskasta Peter/fordonshandel p.g.a. avundsjuka.
Verkligheten ser ju faktiskt ut så att ALLA gör det dom kan för att tjäna mer pengar, vissa är smartare än andra, och just svenska marknaden är sjuk, den förtär sig självt tyvärr.

Sheamus, jag sätter ganska mycket på att du jobbar svart :-) och jag känner inte Peter och har aldrig handlat av han, men kommer göra nästa gång :-)

2011-02-04 Fibula

Ang "goodwill". KTM:s garanti är iaf. World Wide, jag fick gratis delar och jobb utfört av auktoriserad KTM-handlare när de bytte vev på mina två nollåttor varav en var importerad.

Jag frågade innan om det skulle funka trots att den var importerad och de ställde samma fråga till KTM Sverige som sa att det var inga problem så länge den gått mindre än 40 tim.

2011-02-19 JLA

Intressant tråd, tänkte köpa min nästa hoj på Fordonshandel. Jag kollade också F på 121.nu och där står det att VD inte är "Peter" och det finns inga anställda. Hade varit bra om "Peter" förklarade det! Jag trodde F var helt seriösa men börjar......

VD Hansén, Maria Jeanette (37 år)

2011-02-19 m.anton

Vem bryr sig, betalar du, får du hojen du beställt, vad är problemet?
Kan inte hitta att Peter sagt att han är VD heller?

2011-02-20 snoogans

Hoppas att folk förstår att man kan ha folk som "jobbar" hos på ett företag utan att dom är anställda på företaget.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Motostar AB
PremiumAnnonser:

Kawasaki kx250f 2011 
22.4h  
Skötsel tillbehör medföljer 
Extra filter  

Kläder, skydd, stövlar och hjälm mm finns storlek small/medium. Säljes separat

Motocross MC Säljes 4-takt