Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

1435 st besökare just nu..

id507 id581

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Ämne:  Fritextsökning:
 Normal  Banrapport (Banrapport)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Info (Infotråd)  Medlemstips (Medlemstips)
 Profil (Profiltråd)  Arkiv - [Logga in]

CHASSI Montera handtagsvärme
2010-12-31 ståhl
:: MEDLEMSTIPS ::
Bild:173658 [1] Bild:173659 [2]
Bild:173660 [3] Bild:173661 [4]

[Se alla 8 bilderna]

Innan jag monterar det vänstra värmeelementet lindar jag ett par lager tejp runt styret dels för att få upp diametern lite så att gummihandtaget sitter lite bättre (elementet är väldigt glatt och jag vill inte limma för att kunna återanvända dem) men framför allt för att isolera så att den mesta värmen går till handtaget och inte till att värma metallen i styret.
1.I det här fallet använder jag dubbelhäftande tejp eftersom elementet är begagnat och därför saknar eget klister.
2.Tar bort skyddstejpen och klistrar dit elementet.
3.Trycker på handtaget med hjälp av tryckluft och säkrar dem med ett par najtrådar.
4.På höger sida måste man se till att kablarna får möjlighet att röra sig fritt när du gasar, gör en lagom båge och dra fast dem med buntband runt styret.
5.När jag monterat gummihandtaget på gasrullen sticker jag med en liten vass skruvmejsel två hål i gummit intill kablarna.
6.Som jag sedan trär igenom ett litet buntband i och låser fast kablarna vid handtaget med, detta förlänger livet avsevärt på kablarnas infästning till elementet.
7.Så var det klart på styret, värmarna paralellkopplar jag och så på med en enkel strömbrytare.
8.Eftersom detta är en cross drivs systemet i det här fallet endast av batteri som enkelt monteras i luftburken med enduromodellens batterihållare.

Erhållna sitekugg - Läs mer på medlemstips Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10 Detta sitekugg har adderats till Kuggtävlingen DEC-10

2010-12-31 Emiilz

Fint, själv kommer jag dock köra utan detta!

Vart en jädra fart på dej ståhl med tävlingen, dom 2 som ligger på topp borde känna sig hotade nu :,)

2010-12-31 ståhl

Jag själv kör också utan men det här är till sonen, han har förfrusit ett par fingrar så han har både påsar och värme.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
Sidannons:
Länk till Speedstore
PremiumAnnonser:

Nu säljer jag cykeln pga Axel Operation 
24h med olje och filter byten 4e timme.bara kört på Motul 5 40 300w olja. 
Kanon fin hoj inget konstigt. Säljes helt orginal finns ett Yoshimura att köpa till om så önskas.nästan helt ny plast(orginal) kört med en träning.helt nytt orginal avgassystem.

Motocross MC Säljes 4-takt
Kawasaki KXF 450-14
Län: Västra Götalands län
Pris: 50.000 kr