Fri annonsplats för
Enduro & Motocross (MX)

514 st besökare just nu..

1. Gör ett urval... 2. Sortera/visa
Fritextsökning:
 Infotrådar (Infotråd)  Profiltrådar (Profiltråd)  Rubrik  Inlägg/svar  Nick   /sida
 Arkiv - [Logga in]

DEPÅSNACK Lacka ram
2010-03-10 motocrosskillen

Tjena, tänkte fixa till min 250sxf:) och jag undrar vad för lack som används till ramen? och kanske en prisbild på det.

//mxkillen

2010-03-10 MrMustasch

lämna in den för pulverlack, på en så ny hoj skulle jag inte lacka själv

2010-03-10 limpan-mx

varför fixa plocka isär och fixa nu?
säsongen drar snart igång ju,jag hade väntat tills kommande vinter och sparat ihop en massa pengar och gjort en helrenovering på hojen:)
men det är ju jag det:P

2010-03-10 nicke_93

De beror ju helt klart på var och hur mycket du hade tänkt lacka. Du ska bara lacka själva framtriangeln eller? inte sving osv?
Sen även på va för färg. Svart och vit brukar oftast vara lätt att få tag på.
Inga större summor vi snackar om. Sök lite på google. Typ pulverlacka sm ram eller liknande. Om jag inte missminner mig så runt 2000kr. Dock är inte sving medräknat. Om du frågar mig så ge fan i svingen, de är snyggt i början men på en crosshoj som körs i lera så håller de inte spec länge.

2010-03-10 Agge87

Hej jag har precis satt ihop min cykel efter en helrenovering. Och under tiden så pulverlackade jag även upp ram styrkrona och fotpinnar i en svart industrilack med mycket glans i. Glansen gör även att ytan blir jävligt slät så att smuts är lätt att spola av sen. För detta fick jag betala en smörgåstårta för jobb och färg i pengar ca 600 spänn. Skall du köpa våtfärg så blir de inte lika slitstark som pulver och sen så kostar de minst licka mycket för fägen. Så leta pulverlackare.

2010-03-10 xxxjoni

Det border ju vara ganska bra med armacoating eller rhinocoat eller vad det heter. Alltså sådant man sprutar bedliner med. Svingen skulle gå bra då med. http://www.armacoating.se/

2010-03-10 motocrosskillen

limpan, jag har en annan hojj som snart står å väntar=)

nicke93, det är bara "framtriangeln" som ska lackas, å antagligen i oranget:)

agge87, det verka billigt med smörgåstårta som betalning:)

2010-03-10 Husqvarna så klart

Fundera inte på nått annat än pulverlack. Sedan ska du blästra ramen innan pulverlack oxå för bästa vidhäftning.

2010-03-10 nicke_93

Hur är de egentligen när man ska ha färger på pulvret? Vad jag har hört så har dom flesta inte av annan kulör inne än svart och vit? och att man e tvungen att köpa en 20kg säck? är detta bara bullshit eller ligger de ngt i de?
2komps färg ska la med få en väldigt slitstark yta?

2010-03-11 ppr250

jag har lackat mina ramar med 2k färg och härda dom i lackbox ...sitter kanon

2010-03-11 Tanzwut

Nog har dom flesta mer än svart och vitt, vårat företag som ändå bara har en liten ugn och mest bara lackar smågrejer åt oss själv har ändå ca 20 olika färger..Leta runt lite så
hittar du nog någon som har färgen. Vi har då inte några 20kg´s säckar med pulver utan kartonger, skulle gissa på att det är ca 5-10kg i dom, men stämmer att du inte bara
kan köpa 1dl pulverfärg tex utan du måste nog köpa kartongsvis..

Mvh: Jonas

2010-03-11 Rikardo

lackade en kx -99 i kasawaki grön chassi färg. Minsta lilla smäll på ramen gjorde att färgen flagade loss. Har pulverlackat ramar tidigare å de flagar inte alls på samma sätt. Har visserligen lackat min crf 50 kopia i chassifärg men det är inte riktigt samma slitage från stenskott osv på en sån liten hoj.

POSTA NYTT INLÄGG/SVAR
Skriv ditt inlägg/svar här:

[Logga in]
KUGGTÄVLING[SEP-10] - Topp 3
1. WSAB
2. Carro
3. galent
PRISER KUGGTÄVLING[SEP-10]
1:a - n/a -
2:a - n/a -
3:a - n/a -
4-5:a - n/a -
6-10:a - n/a -
* VC = Är värdecheck från valfri leverantör: 24MX, Forsell, Karlströms, Ridestore eller Staydirt.
VINNARE KUGGTÄVLING [AUG-10]
1. Xzen0N
2. Carro
3. mange05
4. galent
5. WSAB
6. strandberg31
7. Emiilz
8. 199
9. MR.X
10. sloke