| DEPÅSNACK | Lacka ram |
|---|---|
|
2010-03-10
|
Tjena, tänkte fixa till min 250sxf:) och jag undrar vad för lack som används till ramen? och kanske en prisbild på det. |
|
|
|
2010-03-10
|
lämna in den för pulverlack, på en så ny hoj skulle jag inte lacka själv |
|
|
|
2010-03-10
|
varför fixa plocka isär och fixa nu? |
|
|
|
2010-03-10
|
De beror ju helt klart på var och hur mycket du hade tänkt lacka. Du ska bara lacka själva framtriangeln eller? inte sving osv? |
|
|
|
2010-03-10
|
Hej jag har precis satt ihop min cykel efter en helrenovering. Och under tiden så pulverlackade jag även upp ram styrkrona och fotpinnar i en svart industrilack med mycket glans i. Glansen gör även att ytan blir jävligt slät så att smuts är lätt att spola av sen. För detta fick jag betala en smörgåstårta för jobb och färg i pengar ca 600 spänn. Skall du köpa våtfärg så blir de inte lika slitstark som pulver och sen så kostar de minst licka mycket för fägen. Så leta pulverlackare. |
|
|
|
2010-03-10
|
Det border ju vara ganska bra med armacoating eller rhinocoat eller vad det heter. Alltså sådant man sprutar bedliner med. Svingen skulle gå bra då med. http://www.armacoating.se/ |
|
|
|
2010-03-10
|
limpan, jag har en annan hojj som snart står å väntar=) |
|
|
|
2010-03-10
|
Fundera inte på nått annat än pulverlack. Sedan ska du blästra ramen innan pulverlack oxå för bästa vidhäftning. |
|
|
|
2010-03-10
|
Hur är de egentligen när man ska ha färger på pulvret? Vad jag har hört så har dom flesta inte av annan kulör inne än svart och vit? och att man e tvungen att köpa en 20kg säck? är detta bara bullshit eller ligger de ngt i de? |
|
|
|
2010-03-11
|
jag har lackat mina ramar med 2k färg och härda dom i lackbox ...sitter kanon |
|
|
|
2010-03-11
|
Nog har dom flesta mer än svart och vitt, vårat företag som ändå bara har en liten ugn och mest bara lackar smågrejer åt oss själv har ändå ca 20 olika färger..Leta runt lite så |
|
|
|
2010-03-11
|
lackade en kx -99 i kasawaki grön chassi färg. Minsta lilla smäll på ramen gjorde att färgen flagade loss. Har pulverlackat ramar tidigare å de flagar inte alls på samma sätt. Har visserligen lackat min crf 50 kopia i chassifärg men det är inte riktigt samma slitage från stenskott osv på en sån liten hoj. |
|
|
| KUGGTÄVLING[SEP-10] - Topp 3 | |
|---|---|
| 1. | WSAB |
| 2. | Carro |
| 3. | galent |
| PRISER KUGGTÄVLING[SEP-10] | |
|---|---|
| 1:a | - n/a - |
| 2:a | - n/a - |
| 3:a | - n/a - |
| 4-5:a | - n/a - |
| 6-10:a | - n/a - |
| * VC = Är värdecheck från valfri leverantör: 24MX, Forsell, Karlströms, Ridestore eller Staydirt. | |
| VINNARE KUGGTÄVLING [AUG-10] | |
|---|---|
| 1. | Xzen0N |
| 2. | Carro |
| 3. | mange05 |
| 4. | galent |
| 5. | WSAB |
| 6. | strandberg31 |
| 7. | Emiilz |
| 8. | 199 |
| 9. | MR.X |
| 10. | sloke |